Hjälmkamera?

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
hej, undrar vilket program ni redigerar era filmklipp med? sportscam.se hade riktigt snabba leveranser, 2 arbetsdagar upp till norr =) och än så länge är jag riktigt nöjd, kan dock hända min bärbara dator e lite för dåligt för att klara av filmerna, laggar en del... mvh
 

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
tja! undrar om dom här klister fästerna som följer med gopron sitter fast hårt, och om dom förstör lacken på hjälmen ?
/ Adde
 

joonte

Medlem
14 mar 2010
26
0
1
tja! undrar om dom här klister fästerna som följer med gopron sitter fast hårt, och om dom förstör lacken på hjälmen ?
/ Adde
Dom sitter stenhårt kört cross i regn & lera utan problem.. Nix förstör inte lacken på hjälmen!
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
har lite funderingar... jag har typ precis köpt en Gopro HD..
provade den på skotern idag för första gången.. när jag kom hem och skulle kolla på inspelningarna så verkar det som att kameran stänger av bara rätt vare e...why??

sen, varför blir det inte samma "fisheye" effekt på filminspelningen som när man tar bilder?
och när jag ska slå på kameran efter att den har vart avstängd så måste man bläddra fram till filmläget varje gång.. går det inte att få så den börjar i filmläget?

sen blir ju ljudet heeelt kakkigt! blåser det lite på kameran så låter det ju fan! ska man behöva ha en separat inspelare för ljudet? nää de där tycker jag att dom får fixa till!!
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
har lite funderingar... jag har typ precis köpt en Gopro HD..
provade den på skotern idag för första gången.. när jag kom hem och skulle kolla på inspelningarna så verkar det som att kameran stänger av bara rätt vare e...why??

sen, varför blir det inte samma "fisheye" effekt på filminspelningen som när man tar bilder?
och när jag ska slå på kameran efter att den har vart avstängd så måste man bläddra fram till filmläget varje gång.. går det inte att få så den börjar i filmläget?

sen blir ju ljudet heeelt kakkigt! blåser det lite på kameran så låter det ju fan! ska man behöva ha en separat inspelare för ljudet? nää de där tycker jag att dom får fixa till!!
Har du kollat igenom alla inställningar? Det kan vara så att kameran är inställd för att stängas av efter en viss tid, 60 - 120 - 300sek.
Att ställa in så att kameran startar i filmläget går oxå, men när man slår igång kameran så måste man trycka en kort/snabb gång på POWER/MODE knappen, inte hålla in den eller att man råkar trycka 2 ggr, då hoppar den till fotograferingsläget. Hade samma problem jag med =) Läs nr 10: http://www.goprocamera.com/troubleshoot_HD.php
Ja ljudet har mycket att önska, har läst nånstans om vissa som gjort det lite bättre genom att t.ex. tejpa över en tygbit eller liknande. Men trist det är dåligt ljud på en kamera som är gjord för fart...
 

Routterrr

Välkänd medlem
2 aug 2010
246
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Vet inte men gopro affären verkar ha tagit bort fraktkostnadspriset när man väljer sverige. Den räknar inte ut utan man gör det senare. Så vet någon vad det kostar att skicka till Sverige? Blir frakten mycket dyrare om man köper två eller är det värt att dela paket?
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
är det någon mer än jag som har problem med Gopro hd?

min har börjat strula som fan... den kan spela in i 5 min eller 40 min de är olika varje gång, sen helt plötligt så slutar den röda lampan blinka (utan att ha rört kameran) och kameran hakar upp sig helt, man måste ta ur batteriet.. sen när man sätter i batteriet igen så står det SOS på displayen :S
jag har provat att formatera mitt 32gb Sandisk sd kort och har även installerat den nya firmware uppdateringen som finns på deras sida...

vad ska man ta sig till?
 

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
köpte en contour gps, har inget mer än positivt att säga om den, dom har fixat en massa problem från föregångarna.
tänkte bara nämna att det kan vara värt att kika på en sån med, så ni inte snöar in er på fula/omständiga gopro
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Tog och flyttade på kameran, nu är det inte alls lika farligt vindbrus.

[video=youtube;hHTjn6tZEWI]http://www.youtube.com/watch?v=hHTjn6tZEWI[/video]
 

srxOlsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
187
1
16
51
Rimbo sweden
köpte en contour gps, har inget mer än positivt att säga om den, dom har fixat en massa problem från föregångarna.
tänkte bara nämna att det kan vara värt att kika på en sån med, så ni inte snöar in er på fula/omständiga gopro
Jag har oxå tittat på den men hur klarar den av fukten ,har inte hittat hur tät den är utan att köpa till det vatten täta skalet som förövrigt inte passar till den med gps.
 

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
är det någon mer än jag som har problem med Gopro hd?

min har börjat strula som fan... den kan spela in i 5 min eller 40 min de är olika varje gång, sen helt plötligt så slutar den röda lampan blinka (utan att ha rört kameran) och kameran hakar upp sig helt, man måste ta ur batteriet.. sen när man sätter i batteriet igen så står det SOS på displayen :S
jag har provat att formatera mitt 32gb Sandisk sd kort och har även installerat den nya firmware uppdateringen som finns på deras sida...

vad ska man ta sig till?
dom fugnerar inte så bra med ett 32gb minneskort,,, skaffa ett 16gb istället
 

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
Jag har oxå tittat på den men hur klarar den av fukten ,har inte hittat hur tät den är utan att köpa till det vatten täta skalet som förövrigt inte passar till den med gps.
det är bara om man ska surfa eller dyka man behöver det skalet, har då badat i puder med den utan några problem.
och känner du att du måste ha skyddsskalet så är det bara köpa till det. den passar till gps..

http://www.actioncameras.se/ContourHD_Undervattenshus.html

skillnaden med contourHd och gps är att gpsen har, lås till batteriluckan, säkerhetsrem till kameran, stöd för mer minne (32 istället för 16), gps (doh), micken placerad mycket bättre, mer fästen.
så tycker du att gpsen är dyr så köp en hd 1080p, samma kvalitet på inspelningarna, ja förutom ljudet då