BLS

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Då var SnowRiders test av BLS (Bästa LedSkoter) offentliggjort.

F8 totalt sett snabbast.

Det roligaste med allt var att F7'an piskade F8'an med en sekund.

Old and still going strong.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Fox Floats med andra ord?
Tror det var lite A och O för F-serien faktiskt.
Sen motormässigt är dom ju helt galen, men jag vet inte, chassiet gillar jag inte sååå mycket.

coolt att den håller de nyare skotrarna stången dock!

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
fan va härligt!!!!
dom borde ha haft med en -06 f7 som referens i tidigare tester också!
underbar maskin! :beer:

B

Biosteel

Då var SnowRiders test av BLS (Bästa LedSkoter) offentliggjort.

F8 totalt sett snabbast.

Det roligaste med allt var att F7'an piskade F8'an med en sekund.

Old and still going strong.

kul att veta hur Arctic Cat tänkte när man konstruerade en 800 som får stryk av en äldre 700 . har även sett det på youtube. beror det på att dom ville ha en driftsäker maskin eller ?

men låter ju iof dumt eftersom F7 e driftsäker. men nån kanske vet ?:hmmmm2:

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Då var SnowRiders test av BLS (Bästa LedSkoter) offentliggjort.​

F8 totalt sett snabbast.​

Det roligaste med allt var att F7'an piskade F8'an med en sekund.​

Old and still going strong.​
Snygghet och snabbhet är alltså sammanlänkade en gång för alla?! :)

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Ingen tvekan om att gamla F7 är en raket. I hanterbarhet tappar den tyvärr mot dagens maskiner!

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
kul att veta hur Arctic Cat tänkte när man konstruerade en 800 som får stryk av en äldre 700.

..beror det på att dom ville ha en driftsäker maskin eller?
Dom konstruerade Twin Spar chassit för att dom ville ha en maskin som vem som helst skulle kunna köra fort med. F7an behövde en förare med lite erfarenhet för att kunna köras riktigt fort på led med.

B

Biosteel

Dom konstruerade Twin Spar chassit för att dom ville ha en maskin som vem som helst skulle kunna köra fort med. F7an behövde en förare med lite erfarenhet för att kunna köras riktigt fort på led med.

tack där .. men sen då motormässigt vilken har mest där .. inbillar jag mig om jag tror att 800 har en ganska mild kraft gentemot F7 brutala ketchup effekt som kommer runt 40 knyck .. :hello:

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Då var SnowRiders test av BLS (Bästa LedSkoter) offentliggjort.​

F8 totalt sett snabbast.​

Det roligaste med allt var att F7'an piskade F8'an med en sekund.​

Old and still going strong.​
Lustigt att de två stora skotertidningarna i sverige kan få så diametralt olika resultat....."vem ska man tro på tro på tro på när, tro på när det är så här"...:D;)

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Lustigt att de två stora skotertidningarna i sverige kan få så diametralt olika resultat....."vem ska man tro på tro på tro på när, tro på när det är så här"...:D;)
Det ena är väl ett test där man enbart sammanställt fakta, från körningarna. Alltså det är i princip enbart bara "Klockan" som har talat
Men i det andra testet, så har man förutom "Klockan", även tagit med en massa andra parametrar, som t.ex. bränsleförbrukning, ekonomi, personliga intryck av dom som provkört snöskotrarna i testet.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
ja precis men de förklarar inte varför f8:an var långsammast på bana i ena och snabbast i det andra testet ? reultatet (bantiderna) har alltid varit helt olika så nånting beror de på ....

hur Arctic tänkte när dom konstruerade f8:an tänker jag på dagligen men fattar fortfarande ingenting , ? jag är fortfarande schockad över kontrasterna mot F7:an : snyggast , lättast , bäst i lössnö , användning av få delar vid tillverkningen mm blev allt fullkomliga motsatser på uppföljaren ...
även motorn villa dom ha annorlunda , f7 motorn karaktär , med kancksensor och snål besycking skulle den bli helt otrolig ! nu valde dom istället att en lågvarvig 800 (trots kort slag) med slö portning och låg effekt