Lynx 2010

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Är det bara jag, eller är 600 e-tec och 800 power tek skrämmande lik varann ? :hmmmm2:
Jo, men det gäller ju för -09 också...

Så... man kan alltså summera 2010 med att 550 får rex-chassi och 1200:n i adventure... annars verkar det mest vara lite annorlunda färgsättning.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.539
414
83
Malå/Adak
En X-trim RE 800 låter ju ungefär som den perfekta skotern för våra breddgrader, ska bli kul att se om den kommer ha samma dämperi som den korta och gärna en 44as matta

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
En X-trim RE 800 låter ju ungefär som den perfekta skotern för våra breddgrader, ska bli kul att se om den kommer ha samma dämperi som den korta och gärna en 44as matta
Är det inte nå fel där? Är ju en kort maskin som visas på bilden...

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Fint. Inte så mycke nytt förutom nya chassiet till 550in. Ser ut som att dom kommer med en ny skida, CTRL II.

hugolilja

Medlem
29 jan 2009
16
0
1
Hmmm... de korta maskinerna är väl okej. X-trim är för mig en stor besvikelse. Ser ut till och med på dekalerna och färgerna att vara samma skoter som 2009. De korta var ju inte så jätteimponerande, även fast dom va snygga och så... x-trim 800pt ser ut att vara fel på bilden. Tror det är en tabbe där, hoppas den är fetare än 600 e-tec:en.

Nä jag tror det blir en ski-doo renegade backcountry X till nästa vinter istället...

hugolilja

Medlem
29 jan 2009
16
0
1
Att dom inte satt i 600 e-tec i commandern förstår jag inte... Varför fortfarande sdi:n. Inte för att den är dålig, men e-tecen är bättre.

hugolilja

Medlem
29 jan 2009
16
0
1
Jopp, det är en kort på bilden, förmodligen har dom inte meckat ihop nån X-trim RE för att fota ännu

nog tror jag att om dom kunnat fota de andra så har dom också fotat x-trim 800. sen RE-chassit e ju gammalt. RE-X menar du... men det är bara en tabbe... det finns nog ett antal x-trim 800 2010 ihopplockade ska du se...

hugolilja

Medlem
29 jan 2009
16
0
1
Nä, nu ser jag. det är inte änns någon tabbe... det är inte den korta på bilden... kolla boggin... 3:e och 4:e boggihjulet sitter längre ifrån på x-trimen än på den korta, så det är så... x-trim 800 PT ser nästan ut som den korta... coolt... undra varför dom inte kört de på 600 också

hugolilja

Medlem
29 jan 2009
16
0
1
dessutom är det den längre sitsen på x-trimarna, inte samma som på den korta, mindre bra enligt mig...

Bazooka

Välkänd medlem
23 feb 2009
120
0
16
Strömsund, Storumans kom.
Nä, nu ser jag. det är inte änns någon tabbe... det är inte den korta på bilden... kolla boggin... 3:e och 4:e boggihjulet sitter längre ifrån på x-trimen än på den korta, så det är så... x-trim 800 PT ser nästan ut som den korta... coolt... undra varför dom inte kört de på 600 också
Dem har bytt bild tror jag sen folk reagerade på det. Förut var tunnelförlängningen mycket kortare och dynan var av samma modell som på sportmaskinerna.

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
Jag skulle gissa på att dämparna är av samma typ som på dem kortare RE-modellerna på -10.
Stämer..kommer med de styvare dämpar artilleriet d.v.s samma som på Korta..Tycker den ser hel grym ut,väcker ett stort vill ha begär:D..bara jag som inte får specen på x-trim att funka??funkar på finska men..:hmmmm:

Bazooka

Välkänd medlem
23 feb 2009
120
0
16
Strömsund, Storumans kom.
Stämer..kommer med de styvare dämpar artilleriet d.v.s samma som på Korta..Tycker den ser hel grym ut,väcker ett stort vill ha begär:D..bara jag som inte får specen på x-trim att funka??funkar på finska men..:hmmmm:
Du är inte ensam :(

Jäkligt najs med piggybackdämpare. :rock: Ser så fruktansvärt coolt ut tycker jag :p