Nu har jag testat det mesta tycker jag och tomgången muppar sig ändå på Lynxen Hur jag än gör så sjunker tomgången sakta/snabbt (lite olika) ner till så låga varv så de börjar skramla som fan i variatorn. Trycker jag till lite på gasen så åker tomgången upp till högra varv, lite beroende på hur jag har skruvat på tomgångsskruven, men sen så sjunker den igen & det börjar skramla.
Jag har kollat upp bestyckningen, testat koppla ur dpm, även testat att plugga alla slanganslutningar på förgasarna som går till dpm'en, har bytt kolvar, kopplat bort separata oljesmörjningen & blandat 2% i tanken istället, nya stift samt testat lite andra småsaker utan förbättring.
Så är det nån som har nån bra idé om vad som orsakar problemet? Jag har för mig att jag har läst att tomgången kan sjunka ifall veven går trögt pga dåligt med fett i vevlagrena. Kan man isåfall känna att det går trögt genom att dra i startsnöret? jag har provat utan stift men jag tycker det går skapligt lätt. Sen så har jag kört såhär i ca 100 mil och jag tycker att om det är dåligt med fett i lagrena så borde det ha havererat för längesedan.
Skotern går ju bra för övrigt... Snälla hjälp! :bawling:
Jag har kollat upp bestyckningen, testat koppla ur dpm, även testat att plugga alla slanganslutningar på förgasarna som går till dpm'en, har bytt kolvar, kopplat bort separata oljesmörjningen & blandat 2% i tanken istället, nya stift samt testat lite andra småsaker utan förbättring.
Så är det nån som har nån bra idé om vad som orsakar problemet? Jag har för mig att jag har läst att tomgången kan sjunka ifall veven går trögt pga dåligt med fett i vevlagrena. Kan man isåfall känna att det går trögt genom att dra i startsnöret? jag har provat utan stift men jag tycker det går skapligt lätt. Sen så har jag kört såhär i ca 100 mil och jag tycker att om det är dåligt med fett i lagrena så borde det ha havererat för längesedan.
Skotern går ju bra för övrigt... Snälla hjälp! :bawling: