Varning för shop.mcafee.com

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Man kan ju undra hur mycket malware program ni har, Yamaha_nisse och Pyrro....

Ladda hem det här programmet och sen scannar ni datorn och skickar loggen till mig :)
http://www.hijackthis.de/
Kanske några små cookies som ingen bryr sig om, men ifall något större virus skulle attackera är det bara att omformatera.

Det är risken man får ta om man vill slippa anti-virus ;)
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jag har inte haft virusprogrammet och brandväggen igång nu på 6 månader...Och inga virus har jag...Alla har sitt eget sätt.

För det mesta handlar det om att se upp för .exe filer... T.ex. dessa sjuka msn-virus... En länk skickas till dig där den frågar om det är du på bilden, men när du klickar på länken är det en .exe-fil... Nått grundläggande som alla borde veta...



P.S. Får jag fråga hur tidslinjen var på detta köp? Alltså från beställning till leverans?
En liten fundering, hur vet du att du inte har något virus/trojan/osv om du inte har ett ända program som kan upptäcka det :cool:
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Kanske några små cookies som ingen bryr sig om, men ifall något större virus skulle attackera är det bara att omformatera.

Det är risken man får ta om man vill slippa anti-virus ;)
Hur vet du när du får nått virus utan något virusskydd aktiverat? :hmmmm2:
 
D

Deleted member 9532

En liten fundering, hur vet du att du inte har något virus/trojan/osv om du inte har ett ända program som kan upptäcka det :cool:
Jag sa inte att jag inte hade något program, Jag sa att det var inaktiverat...Jag håller koll på systemet, vet inte vad mer jag ska säga, Startade programmet nu på skoj och kollade och burken var helt ren :)
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jo var lite små dryg mot dig :D men jag förstår vad du menar, man kan klara sig ganska bra utan antivirus program om man inte öppnar varje mail och skiter i porrsurfa och hämta hem skumma cracks till spel :afraid:. Gratis är gott så jag säger skit i mcafee och tanka ner AVG free. Dock så tycker jag Kaspersky är det bästa antivirus programet...
 
B

Biosteel

Jo var lite små dryg mot dig :D men jag förstår vad du menar, man kan klara sig ganska bra utan antivirus program om man inte öppnar varje mail och skiter i porrsurfa och hämta hem skumma cracks till spel :afraid:. Gratis är gott så jag säger skit i mcafee och tanka ner AVG free. Dock så tycker jag Kaspersky är det bästa antivirus programet...

vad man då måste ha i åtanke är ju att antivirusprogram ska uppdateras kontinuerligt eftersom det kommer nya typer av virus hela tiden. så ett virus program som e bra ena månaden e kanske ute den andra. så är det i datorvärlden.:p
 
D

Deleted member 9532

Jag skulle fortfarande vilja vet tidslinjen av detta köp:rolleyes:
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
vad man då måste ha i åtanke är ju att antivirusprogram ska uppdateras kontinuerligt eftersom det kommer nya typer av virus hela tiden. så ett virus program som e bra ena månaden e kanske ute den andra. så är det i datorvärlden.:p
Så sant så men parametrar man ska ha i åtanke är hur krävande det är för datorn, supporten och framförallt så verkar kaspersky ha snott åt sig några av dom absolut bästa programmerare :). Men å andra sidan så har AVG free fungerat ypperligt de år jag har haft det.
 
B

Biosteel

Så sant så men parametrar man ska ha i åtanke är hur krävande det är för datorn, supporten och framförallt så verkar kaspersky ha snott åt sig några av dom absolut bästa programmerare :). Men å andra sidan så har AVG free fungerat ypperligt de år jag har haft det.

jo det va det jag påpekade därför kör jag själv med linux =) enkla saker de :rolleyes:
 

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
Norton är det sämsta skitvirusprogrammet som gjort, slöar ner processorn enorm och allt blir seg med norton, funkar säkert fint om man bara sitter o surfar om dagarna och håller på med kontorsarbete men att ha norton och spela onlinespel är värdelöst.
Tacka vet jag Avast, gratis, försämrar inte datorns prestandard och är självuppdaterat hela tiden.
 
B

Biosteel

Norton är det sämsta skitvirusprogrammet som gjort, slöar ner processorn enorm och allt blir seg med norton, funkar säkert fint om man bara sitter o surfar om dagarna och håller på med kontorsarbete men att ha norton och spela onlinespel är värdelöst.
Tacka vet jag Avast, gratis, försämrar inte datorns prestandard och är självuppdaterat hela tiden.

eftersom du installerar ett program och använder det så ligger det ju i datorns arbetsminne och då kan inte datorn använda minnet till 100% för det den va lämpad för så då slöar man ju ändå ner den. det finns ingen genväg:laugh:
 

Woodlauncher

Välkänd medlem
1 nov 2007
178
0
6
jaha då va det en sm va ute och cyklade igen. och nej ubuntu är inte segare än xp dröm vidare:hahaha:eek:ch ett antivirus program slöar ju bra mycket på en dator de trodde jag alla visste såhär runt 2009 men ja alltid möter man nått rötägg:rolleyes:
BORTTAGET (av Snowmobile) Generalisera inte antivirusprogram, ALLA ÄR INTE LIKA ***** SEGA SOM NORTON! Och Ubuntu är faktiskt segare än XP, läs lite tester eller gör egna tester.

vad man då måste ha i åtanke är ju att antivirusprogram ska uppdateras kontinuerligt eftersom det kommer nya typer av virus hela tiden. så ett virus program som e bra ena månaden e kanske ute den andra. så är det i datorvärlden.
AVG uppdateras mycket oftare än en gång i månaden.
 
Senast redigerad av en moderator:
B

Biosteel

(Borttagen text av Snowmobile) Generalisera inte antivirusprogram, ALLA ÄR INTE LIKA ***** SEGA SOM NORTON!

ett antivirusprogram begär ju alltid nån form av prestanda =)
 
Senast redigerad av en moderator:

Woodlauncher

Välkänd medlem
1 nov 2007
178
0
6
ett antivirusprogram begär ju alltid nån form av prestanda =)
Ja, det gör alla program? Men det behöver fortfarande inte märkas och det är ju det som är hela grejen. Bara för att något tar upp någon megabyte ramminne (i dagens samhälle har de flesta över 1GB) så betyder inte det att datorn blir seg.
 
B

Biosteel

Ja, det gör alla program? Men det behöver fortfarande inte märkas och det är ju det som är hela grejen. Bara för att något tar upp någon megabyte ramminne (i dagens samhälle har de flesta över 1GB) så betyder inte det att datorn blir seg.

inte alls men många bäckar små blir ju en flod som man säger dessutom tar väll vista runt 1 gb i minne i vilande läge såg ja .
 

Woodlauncher

Välkänd medlem
1 nov 2007
178
0
6
inte alls men många bäckar små blir ju en flod som man säger dessutom tar väll vista runt 1 gb i minne i vilande läge såg ja .
Om man använder Vista med 1GB ramminne så spenderade man pengar i onödan (om man inte strippat ner det först)