Atv tråd..

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
kör själv lite atv på sommarn..
liten fastkörning med en helt ny standardmaskin utan winsh.. dvs standarddäck som suger balle och utan winsh är det värdelöst!
var tvungen att ringa hem så att en likadan maskin dock "monster edition" med monsterdäck och winch drog upp mig :)



edit: å ni undrar säkert varför i helvette jag skulle ner i det diket för? jo det ni.. jag skulle vända på en väg som skogstraktorer gjort i myrmark=djupa hjulspår och det var enda luckan jag hade..
men inte är ju jag helt oskyldig heller haha
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag är emot alla kines ATV, grannen köpte en och tror den var inne på verkstad mer än han körde. Tror fan fjädrarna till dämparna var av plast... Är emot allt motordrivet som är "Made in China" Edit: Glömde berätta vad jag har för ATV:) Polaris Sportsman 800 -06. Går billigt och är stark som en oxe!
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Jag är emot alla kines ATV, grannen köpte en och tror den var inne på verkstad mer än han körde. Tror fan fjädrarna till dämparna var av plast... Är emot allt motordrivet som är "Made in China" Edit: Glömde berätta vad jag har för ATV:) Polaris Sportsman 800 -06. Går billigt och är stark som en oxe!
haha jo framdämparna är inte dom bästa ;) men de är skit kul att köra och min är de då inge fel på (än) :)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
De enda ATV man kör är när man drar fram älgarna. Men de är grymt roligt att köra. Vi har en Kodiak 700 eller vad dom heter, Yamaha.
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Ja grizzly fanns bara i 700 om det är före -05, nu heter 450 också grizzly som hette kodiak förut -04)
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
har funderat på en 800a, eftersom att mina polare kör T-kisse 1000 så blir man ju lite ifrån körd när vi förflyttar oss efter vägar osv, i terrängen skiljer de ju inte så himla mycket..
har den racklat nå för dej ?
Nepp, den har inte krånglat något faktiskt!

Synd att detta forum inte har någon funktion så man ser vilka som har Citrerat en. Skulle varit praktiskt..:argh:
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Ja kodiak 400 finns. från 95-99 tror ja dä ä är det en halv manuell växellåda iden å 00-03 så är den automat växlad. båda mä stelbakaxel
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
ska bara säga att alla som funderar på att köpa polaris så ä dom kul å bra tills dom börjar gå sönder då delarna ä svindyra! ja har köpt grejer för 7000kr den här vintern till min.