vad göra i skolan?

  • Trådskapare Deleted member 6797
  • Startdatum
D

Deleted member 6797

Hej. jag går ju indrustri å ja kan svetsa,svarva,fräsa dock inte använda cnc'n då ja bara går 1an. men iaf har ni nå förslag på va ja kan göra för grejjer åt skotern där? har gjort styrhöjare,skoterlyftar,pallbockar
 

zätabojj

Välkänd medlem
11 feb 2007
132
0
16
luleå
jag går samma program fast i lule och jag ska göra ett rörramschassie till skotern som projektarbete till 3an;)
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
en polare har tingat en styrhöjare så måste göra klart den först:)



men å, de var ju ja som kom på de men de ska ja fundera på å göra.
men sånt gör man ju på svarv/fräs, va kan man göra på svetsdelen?

Gör sånna där forsteg med stora hål så inte snön samlar sig där, sen svetsar du fast dom på skotern.

Better boards heter dom väl eller nå.
 
D

Deleted member 6797

jag går samma program fast i lule och jag ska göra ett rörramschassie till skotern som projektarbete till 3an;)
men de e ju först 3an de går 1an nu så:)

Gör sånna där forsteg med stora hål så inte snön samlar sig där, sen svetsar du fast dom på skotern.

Better boards heter dom väl eller nå.
hur ska ja få fast fotstegsförstärkarna hade du tänkt då? och hur ska ja få låss fotstegen då dom sitter fast i chassiet?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
har gått IP nu i snart 3 år.. inte hunnit göra nått till skoter förutom en motorplatta därifrån, började göra en slutburk i 1an åt en polare men hade så mycket annat att göra då å vi växte ifrån slutburkar så vi skrota den :p

undrar samma sak men jag ska göra klart min b-kurs i cnc til våren.. har även tillgång till laserskärare på praktiken så jag funderar på om man ska be dom skära ut ett starthandtag ;)
 
6

600xrs

har gått IP nu i snart 3 år.. inte hunnit göra nått till skoter förutom en motorplatta därifrån, började göra en slutburk i 1an åt en polare men hade så mycket annat att göra då å vi växte ifrån slutburkar så vi skrota den :p

undrar samma sak men jag ska göra klart min b-kurs i cnc til våren.. har även tillgång till laserskärare på praktiken så jag funderar på om man ska be dom skära ut ett starthandtag ;)
Waaay off topic, men har ni fortfarande kurre kvarting och jarmo där nere ? :)

När jag gick IP så gjorde jag ett drev i trådgnisten, och tillverkade några dumpventiler i nc-svarven.
Sen var det några som gjorde sånna där snusdos-burkar i nc-fräsen och sålde (kanske gjorde det som uf-företag, kommer inte ihåg).

Men om någon av er som har turen att fortfarande gå skolan har lust att tillverka betterboards i alu som har bra utformning så tar jag gärna ett par. Är så satans less på ski-doos ***** skitfotsteg som isar igen efter en kvart!

Men för att försöka vara lite kreativ, och hålla oss till skotrar:

Du svarvar ut alu-stänger, fräser ut sidostycken i alu, kör med kantpress och bockar, sen tiggar du ihop det till en stilig pakethållare man kan popnita fast bakom dynan.

Gasblock, vändhjul, justerbara styrhöjjare, better boards, 'insugsgummin' á la boysen... sen vettetusan :)
 
D

Deleted member 6797

rondell kanske
okej:) men ändå hur ska ja få dit fotstegsförstärkarna om ja gör massa hål?

har gått IP nu i snart 3 år.. inte hunnit göra nått till skoter förutom en motorplatta därifrån, började göra en slutburk i 1an åt en polare men hade så mycket annat att göra då å vi växte ifrån slutburkar så vi skrota den :p

undrar samma sak men jag ska göra klart min b-kurs i cnc til våren.. har även tillgång till laserskärare på praktiken så jag funderar på om man ska be dom skära ut ett starthandtag ;)
okejokej. de enda är att vi får it använda cnc fräsen förrens 4an ( går 1 år extra ) då ja går sär men iaf.

en fet turbo !
tror it de :)hehe

Men för att försöka vara lite kreativ, och hålla oss till skotrar:

Du svarvar ut alu-stänger, fräser ut sidostycken i alu, kör med kantpress och bockar, sen tiggar du ihop det till en stilig pakethållare man kan popnita fast bakom dynan.

Gasblock, vändhjul, justerbara styrhöjjare, better boards, 'insugsgummin' á la boysen... sen vettetusan :)
gasblock ska ja göra iaf