5 mil per rem

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Så ***** irriterande, har aldrig kört in en enda rem och senaste remmen (som va till en 600cc) höll 12mil. Nu köpte jag en -383 rem, alltså till nya 800cc och den höll bara 5 mil, inklusive 2,5mil inkörning.

Nån som testat att reklamera en rem nån gång? Måste vara svårt.

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
36
Skellefteå
Kört in och kört in, går dom sådär fort måste du ju kolla så allting står rätt till. Min var sådär tidigare, då satt motorn helt åt hellvete efter en liten vurpa. Linjerade till variatorerna sen dess har de inte farit en rem;)

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag har reklamerat en rem! men de var en ultimax till min renegade 800! köpte den körde in den ca 5 mil sen körde i en driva hoppa lite och sånt sen explodera fanskapet! haha :evil:

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Måste kolla linjeringen men lyckas inte hitta några mått.

Anledningen till att jag inte kört in tidigare remmar är att dom pajat när man varit i fjällen, inte så skoj å fisköra då :)

Det skumma är ju att den vekare 197-remmen höll över 10mil utan inkörning, ingen vurpa eller dylikt sen dess.

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
en bra inkörd rem håller mycket bättre än en som inte är inkörd, även om man tror att det inte spelar någon roll :p

B

Biosteel

en bra inkörd rem håller mycket bättre än en som inte är inkörd, även om man tror att det inte spelar någon roll :p

har aldrig kört in en rem i hela mitt liv men ändå kommit över 400 mil på varje rem :ciao:

Burré

Välkänd medlem
7 dec 2006
300
0
16
Östersund
Om jag inte kommer ihåg fel så kan man reklamera och få en ny rem inom 1 år ifall remmen gått av av naturliga orsaker på Ultimax remmarna.

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
kanske ska trimma HO'n, är ännu lättare att trimma, bara en cylinder att borra etc och troligen fortfarande originalrem från -82, den är då torr så det räcker :)

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Du kan reklamera en vara som är felaktig och det är bra att köra in remmar, men det är ovidkommande i det här fallet. Känns som att köpa en länspump till en båt som sjunker istället för att laga hålet.

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Läste nånstans att Dynamo Joe rekomenderade att man ska köra in remmarna 16 miles vilket är 25km, tyckte de borde räcka. Jag ska ringa å prata med stenmarks iaf, dom kanske har nått tips om inte annat.