Moahahaa, jag har köpt en MountainMax-00!

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
En fråga när det ändå handlar om MM i den här tråden.
En kompis till en jobbarkompis hade en MM för några år sedan och han fick endast upp den i 120km/h. Visst måste dom gå fortare? Jag tror iaf att det var nå fel på hans maskin.

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
En fråga när det ändå handlar om MM i den här tråden.
En kompis till en jobbarkompis hade en MM för några år sedan och han fick endast upp den i 120km/h. Visst måste dom gå fortare? Jag tror iaf att det var nå fel på hans maskin.
Gissar på att variatorn var dålig(bussningar, rullarna etc)

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Tycker det jag med, toppfarten har ingen betydelse jag gillar mer acc istället. Det är också roligare med en rappare skoter tycker jag. Men visst är det roligt att köra fort ibland också.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Hehe, satte nyss ut den nya huven på Bl****t för 2000 spänn. Två napp på 8 minuter...nytt rekord för mig iaf! :)

Förresten, nån som vet om en 13-länkars kedja passar? Det är ju 11 länkar standard. Ska köpa i morgon.

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Precis, men grejen är att jag fick med en flånkarns ny huv på köpet! Komplett med mätare, kablage, rubbet! Trippmätarna står på 00000, en vacker syn. :D

Tyvärr har pappsk*****na lyckats göra en del "förrådsrepor" på den, men den borde ändå vara värd några tusen tycker jag.
Personligen tycker jag att trippmätaren står på noll snarare är ett dåligt tecken än en vacker syn. Nog för att större delen av mätarna är skruvade, men det brukar ju gå att få ett hum om hur långt skotern gått ändå. Har de däremot stoppat ner en helt ny mätare är det ju inte längre lite fusk. Känns som att det borde finnas något att dölja.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Igår åkte jag en sväng med en som nyss hade köpte en RX-1 -03, med 32mm matta.

Givetvis gjorde vi ett acctest. Plats: sjö. Snöläge: ca 15 cm snö, hård skare. Från stillastående.

Det var ju rätt så kul, för jag höll på min MM700 jämnt med Rx1:an upp till ca 90. :rock:

Sen mattades accet i MM:en av, medan Rx1:an fortsatte acca.

(30 min senare spottade jag blod, men det hade absolut inget med ovanstående test att göra, se annan tråd.)

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag inser mer o mer att Yamman kanske räddade livet på mig i lördags. Tack vare mkt motor och mkt matta lyckades jag gasa upp den så jag landade plant, i stället för att tippa rakt ner (3 meters avsats!).
Hade jag åka gamm-skidoon hade jag trillat rakt ner, skrotat skotern och förmodligen mig själv.

Och redan innan den incidenten var jag sjukt nöjd med maskinen. Nu är det jag och gastummen som bestämmer när skidorna ska dras upp! :rock:

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Nu har jag bytt kedja. Ja, den är 13-länkars, fastän det står 11 länkar i Duells katalog.

Och så har jag bytt bromsklossar, och bromsvätska. APE Super Blue Racing, funkar kanonbra för sportig körning med min racerbil, så det kommer säkert funka i skotern med. :)

Fråga: funkar 95 oktan i en MM700? Jag har 37 liter 95-oktanig alkylatbensin hemma. Funkar kanonas i gammskotern, luktar knapp nånting.:)

D

Draken

JAAAAAAAAA

Jag har aldrig någonsin tankat annat än bf95 i mina skotrar och jag har kört yamaha,lynx och polaris utan problem i snart 20år. (bl.a mm700)

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
JAAAAAAAAA

Jag har aldrig någonsin tankat annat än bf95 i mina skotrar och jag har kört yamaha,lynx och polaris utan problem i snart 20år. (bl.a mm700)
Ahh, precis vad jag ville höra. Alkylatbensin is the shit, minst hälften av illalukten försvinner.

Två frågor:
1. Hur förstärker man främre boggie-infästningen i chassiet? Lär ju vara en svag punkt.
2. När jag står på tomgång och gasar fullt så "möööar" den och dör av. Både utan och med reedspacers. Varför då? (Gasar man lite lugnt i början så den får lite varv så svarar den ganska rappt.)

Last edited: