M1000 är väl perfekt för just kasst före?Körde kanske fem-sex kilometer på långfredagen, sen ställdes skotern undan. Är så jäkla kasst före ändå, påsken är till för touringåkare och kortbandare, nä tacka vet jag Februari och 1,5m djupsnö...
Nepp men långfredagen skar min mtn cat :argh:i torsdags vare ju Arctics dag skärtorsdag vare nån som såg en arctic efter leden me huven uppe?
Tillbringade påsken i Sjöfallet..
Dock fanns det nästan ingen snö dära så de blev att fara upp till ritsem där vi hitta riktigt fint med snö som vanligt.. : )
Isen på dämmningen mellan sjöfallet och ritsem var riktigt dålig iår, så måste varna lite för den, tror inte den är körbar om en vecka eller två (om man inte kör efter led förståss). Det var vakar och potthål förallt..
Vädret var 10-15 plus och sol i ritsem, kunde inte bli bättre..
Riktigt nöjd med påsken..!
Va?! Ingen snö?! När vi åkte upp till ritsem på skärtorsdagsmorgonen så var det ju hur mycket snö som helst runt sjöfallet och just nedanför.
När vi passera där kl04 så var det minst 30cm snö på vägen och knappt körbart.
Trots att jag låg som fjärde ekipage så plogade det över huven på bilen några gånger.
Sen när vi passerade sjöfallet så hade det inte snöat nå alls uppåt ritsem. :bawling:
Nu blev påsken ändå bra med trevligt sällskap och rätt bra väder,fast det blev inte lika mycket mil som jag hade räknat med.
Fast man kanske hinner med en fjällresa till innan säsongen är till ända,om man har tur.
nope men såg en massa personer som kutade runt med ica påsar och plockade delar efter sina yamahas :hahaha:i torsdags vare ju Arctics dag skärtorsdag vare nån som såg en arctic efter leden me huven uppe?
Kasst före är stenhård skare och alldeles för lite snö...M1000 är väl perfekt för just kasst före?
Min påsk var jobb ganska precis alla dagar. Fast det gråter jag ju inte så mycket över då jag jobbar med att köra 10-15 mil skoter per dag. Och inga haverier eller missöden om man inte räknar några fastkörningar.
Hehe, har haft precis det omvända hela veckan och tyckt att det varit kasst.Kasst före är stenhård skare och alldeles för lite snö...