Hur var eran påsk..?

E

ejwbegysv

har semester en vecka till.. det är nu det är som bäst!!! Passa på nu och kör.. snart längtar ni till snön igen..

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Påsklovet började jättebra. Klev upp före tuppen på skärtorsdagen för att hinna köra så mycket skoter som bara möjligt. Taskigt väder va det, mulet och tråkigt, men vad gör det när man är skoterkåt?:D Kom hem runt nio på kvällen.

Långfredagen såg ungefär likadan ut förutom på kvällen. Vek ut på en myr brevid leden för att leka lite. PANG! KLANK KLANK KLANK! och skotern dog. Bogserade hem dem och öppnade toppen. Resten av påskhelgen blev att sitta inne och titta på det otroligt fina vädret: 5 plusgrader och molnfri himmel.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
kan sammanfatta min påsk som skit, blev ingen fjällresa till att börja med. For till komunens enda ställe som inte hade solsken och dragsnöret gick av till magnapullen och fastnade där i så nu måste jag köpa ett nytt linhjul men det kosta ju bara 150 kr iaf.. Blev inge skoterkörning iaf... eller ja det lilla jag körde med tjejens RMK var i skitföre, genomslag och vatten överallt..
Men nu ska skotern säljas/skrotas/bytas mot en cross =)

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Körde kanske fem-sex kilometer på långfredagen, sen ställdes skotern undan. Är så jäkla kasst före ändå, påsken är till för touringåkare och kortbandare, nä tacka vet jag Februari och 1,5m djupsnö...

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
På det lilla jag körde lyckades jag plantera skotern i ett krondike = sönder böjd skida.
Byggde ett hopp = Buckligt chassie längst bak på tunneln :(

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Körde kanske fem-sex kilometer på långfredagen, sen ställdes skotern undan. Är så jäkla kasst före ändå, påsken är till för touringåkare och kortbandare, nä tacka vet jag Februari och 1,5m djupsnö...
M1000 är väl perfekt för just kasst före?

Min påsk var jobb ganska precis alla dagar. Fast det gråter jag ju inte så mycket över då jag jobbar med att köra 10-15 mil skoter per dag. Och inga haverier eller missöden om man inte räknar några fastkörningar.

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
i torsdags vare ju Arctics dag skärtorsdag vare nån som såg en arctic efter leden me huven uppe?

D

Draken

Tillbringade påsken i Sjöfallet..
Dock fanns det nästan ingen snö dära så de blev att fara upp till ritsem där vi hitta riktigt fint med snö som vanligt.. : )

Isen på dämmningen mellan sjöfallet och ritsem var riktigt dålig iår, så måste varna lite för den, tror inte den är körbar om en vecka eller två (om man inte kör efter led förståss). Det var vakar och potthål förallt..

Vädret var 10-15 plus och sol i ritsem, kunde inte bli bättre..

Riktigt nöjd med påsken..!

Va?! Ingen snö?! När vi åkte upp till ritsem på skärtorsdagsmorgonen så var det ju hur mycket snö som helst runt sjöfallet och just nedanför.
När vi passera där kl04 så var det minst 30cm snö på vägen och knappt körbart.
Trots att jag låg som fjärde ekipage så plogade det över huven på bilen några gånger. :p
Sen när vi passerade sjöfallet så hade det inte snöat nå alls uppåt ritsem. :bawling:

Nu blev påsken ändå bra med trevligt sällskap och rätt bra väder,fast det blev inte lika mycket mil som jag hade räknat med.
Fast man kanske hinner med en fjällresa till innan säsongen är till ända,om man har tur. :)

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Blev bara en dag uppe i fjällen. Körde i flatljus från Abisko genom lapporten och vidare upp till en sjö där en massa vänner satt och pimpla. Efter några timmar sprack det upp rejält så vi fick några timmars lekande där uppe.
Innan hemfärden lyckades jag med bedriften att paja min tumme rejält.
Hoppade och landade lite klantigt så tummen böjdes bak tills den hoppa ur led.
Rätade den fort som tusan, inte första fingret som hoppar ur led för mig kan man säga.
Hemfärden var inte lika skoj, svårt att köra skoter med trasig tumme.
Men det var ändå värt det :)
Ah just ja, lyckades med bedriften att sitsen lossna efter ett litet hopp. Märkte inget förrän jag satte mig på bandtunneln.
Även smashat bröstet i styret så man är alldeles blå.
Påsken rocks :)

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
har varit me tjejen sen i torsdag kom hem igår och bytte bort skotern mot moppen för typ 2 veckor sen så inte nå mycke skoterkörning inte :p

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Va?! Ingen snö?! När vi åkte upp till ritsem på skärtorsdagsmorgonen så var det ju hur mycket snö som helst runt sjöfallet och just nedanför.
När vi passera där kl04 så var det minst 30cm snö på vägen och knappt körbart.
Trots att jag låg som fjärde ekipage så plogade det över huven på bilen några gånger. :p
Sen när vi passerade sjöfallet så hade det inte snöat nå alls uppåt ritsem. :bawling:

Nu blev påsken ändå bra med trevligt sällskap och rätt bra väder,fast det blev inte lika mycket mil som jag hade räknat med.
Fast man kanske hinner med en fjällresa till innan säsongen är till ända,om man har tur. :)

Ja, de var väl ca 5 cm på vägen när vi for upp på torsdags kvällen, vi var uppe i sjöfallet kring 20.00.. Vi hitta då fan ingen snö alls i stort sett, förutom i ritsem då.. : )

Såhär mycke snö var de kring sjöfallet, 1-2 dm ungefär, mossa och stenar över allt på fjällen..

För min del blir de nog en sväng till ritsem och lasse w helgen före 1 maj.. :)

B

Biosteel

i torsdags vare ju Arctics dag skärtorsdag vare nån som såg en arctic efter leden me huven uppe?
nope men såg en massa personer som kutade runt med ica påsar och plockade delar efter sina yamahas :hahaha:

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
M1000 är väl perfekt för just kasst före?

Min påsk var jobb ganska precis alla dagar. Fast det gråter jag ju inte så mycket över då jag jobbar med att köra 10-15 mil skoter per dag. Och inga haverier eller missöden om man inte räknar några fastkörningar.
Kasst före är stenhård skare och alldeles för lite snö...

Melody

Aktiv medlem
28 mar 2009
70
0
6
Örnsköldsik
Min påsk va riktigt bra! Var uppe i fjällen och körde från torsdag till söndag. Blev ca 30 mil... Visst var det lite löst på sidan om skoterspåren på eftermiddagarna, men det va bara att inte släppa gasen. Det var riktigt bra väder förutom på skärtorsdagen då... Min skoter blev så lätt sur avfjälluften så det va väl inte så roligt i och för sig, men i det stora hela var det en riktigt fin påsk!