Det blir till att fli och trimma! ska slänga på slp billet topp, variator kit, byta kolvar, lacka om huv och balja vit, c&a pro vit/svart, svart film på chassie, regga, ev en bänkning om pengar räcker till. ;D
Låter som skotern har fått slitit lite genom åren !? ;Dinförskaffat en mxz 440 -00 som är i behov av lite kärlek
*svetsa chassie (7-8 sprickor)
*ny buk
*lämna in variator pga gängpaj till TRA verktyget
*byta alla lager i boggien samt 6 nya boggiehjul
*byta drivaxellager
*byta matta för den håller på att gå av
*öppna och kolla hur kolvarna ser ut
*byta slides
*styrhöjjare
*alugasblock
*bestycka om förgasarna, pga ojämn gång och rusar vid uppstart till 4000rpm
*sy om dynan
*försöka rikta till framvagnen lite
*rikta fotstegen
*ny främreboggiedämpare
*svetsa tankfästena som sitter i tunneln
men annars är skotern i fint skick
Srx kolvar kan du köra med men absolut inte sxr kolvar, inte ens i närheten samma.är du värkligen säker på att dom passar?
borde det inte vara bättre då att sätta srx kolvar?
haha jodu, han har fått smaka på det mesta verkar det som. dock så har det varit 12 ägare före mig ;DLåter som skotern har fått slitit lite genom åren !? ;D
Pappa min har ett företag på gullfiber rakan tomek maskin heter det han svettsar m.m, vet inte om han svettsar i alu med inte så insatt men det tror jag säkert, du kan ju höra med han om du vill.. nära iafVectorn skall få styvare fjädrar och nya dämpare i boggeyn samt nya slides när man ändå skruvar. Allt är handlat väntar bara på orken att skruva dit prylarna.
Phazern skall in på service och sen skall vi hitta nån som svetsar ett par små sprickor i boggeyskenorna. Har nån tips på alu-svetsare runt Timrå/Sundsvall så svara gärna här.
okTack för tipset men jag hittade en firma i Timrå som svetsar det mesta.
http://www.timrarostfria.se/
Beroende på vars sprickorna är bör du förstärka samtidigt, annars spricker det igen. Eller om sprickorna inte är så stora kan det räcka med att bulta dit en alubit över.Vectorn skall få styvare fjädrar och nya dämpare i boggeyn samt nya slides när man ändå skruvar. Allt är handlat väntar bara på orken att skruva dit prylarna.
Phazern skall in på service och sen skall vi hitta nån som svetsar ett par små sprickor i boggeyskenorna. Har nån tips på alu-svetsare runt Timrå/Sundsvall så svara gärna här.