Vilka använder ryggskydd eller annat skydd när dom kör ?

Vad använder du för skyddsutrustning när du kör ?

• Enbart ryggskydd

Röster: 46 28,8%
  • Enbart nackskydd

Röster: 0 0,0%
  • Ryggskydd + annat

Röster: 42 26,3%
  • Annan skyddsutrustning

Röster: 28 17,5%
  • Ingen

Röster: 44 27,5%

• Totalt antal som röstat
    160

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har kommit några trådar nu om vilka som använder hjälm när dom kör skoter. Nästan alla använder hjälm vilket är jätte bra.

Ser också att några använder ryggskydd och annan skydds utrustning.

Under hur många det är som kör med mer skydd än hjälmen.

Själv kör jag bara med hjälm men till nästa år blir det nog ryggskydd.

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Kör endast med hjälm då jag inte är "galen" och hoppar å har mig.. 500an pallar det ändå inte och jag vill inte börja betala stora summor för att laga den då den går sönder.
Visst, jag drar på över en snöhög så det lyfter skidorna lite och burkar i puder nån gång.. inte är det då mer än så. Men om det nu blir att köpa en Ranger Mountain 800 så ligger ryggskydd högst upp på listan.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Kör endast med hjälm då jag inte är "galen" och hoppar å har mig.. 500an pallar det ändå inte och jag vill inte börja betala stora summor för att laga den då den går sönder.
Visst, jag drar på över en snöhög så det lyfter skidorna lite och burkar i puder nån gång.. inte är det då mer än så. Men om det nu blir att köpa en Ranger Mountain 800 så ligger ryggskydd högst upp på listan.
Köp ett ryggskydd.

Det räcker med att ramla av skotern i 5km/h, landa med en förvriden rygg eller på en stubbe och ditt liv som skoterförare kan vara över.

En uppmaning.. Unna er ryggskydd, och använd dem!

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Ässh, snön är mjuk ;)

Men jag har ett ryggksydd och ett helkroppsskydd hemma, dock är det till cykling.
Nästa år blir det nog att införskaffa knäskydd på skotern och att börja köra med ryggskydd!

Hjälm är en självklarhet, behöver nog inte ens nämna det.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Kör med ryggskydd p.g.a att jag har diskbråck och det fungerar ypperligt men själva skyddet är inte så bra, skulle hellre vilja ha en väst för ryggskyddet har en tendens att röra på sig.

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
har Team 10 skyddsväst. Den har ryggplatta + skydd för axlar, armbågar och bröstkorg. Mycket skydd för 1495:- tycker jag + att den sitter riktigt bra också.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag kör bara med hjälmen men till nästa år ska jag ha ett ryggskydd, lr en väst av nått slag vore ännu bättre. Sen är jag sugen på att testa sånda knäskydd som gör att man inte kan böja knäna bakåt. Ett nackskydd står på inköpslistan oxå men nackskyddet å knäskydden får ge plats åt ryggskydd/skyddsväst.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Har hjälm om jag ska någon längre sväng eller busa.
Har enbart ryggskydd när jag kör på bana.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.215
1.049
113
Stora Blåsjön
Ryggskydd och knäskydd, har räddat knäna många gånger med knäskydden! Så detta kan jag rekomendera stort.