Vilka använder ryggskydd eller annat skydd när dom kör ?

Vad använder du för skyddsutrustning när du kör ?

• Enbart ryggskydd

Röster: 46 28,8%
  • Enbart nackskydd

Röster: 0 0,0%
  • Ryggskydd + annat

Röster: 42 26,3%
  • Annan skyddsutrustning

Röster: 28 17,5%
  • Ingen

Röster: 44 27,5%

• Totalt antal som röstat
    160

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Så länge det är godkänt, av t ex CE så är skyddet till hjälp.
Men jag råder dig att mäta din rygg, och se till så att inte skyddet är för långt (livsfarligt!)

Jag köpte mitt online på xtr3mseller (nåt sånt) och är nöjd, men det var en lyckträff.. Hade jag mätt fel på nån centimeter så vore skyddet till mer skada än nytta.

Läs här; http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=7775.0

Finns grymt mycket bra tips.

J

Johnny.T

kör med överkropps skydd från sixsixone som har ryggskydd bröst platta och axlar. knäskydd som även skyddar benen, armbågs skydd och ett leat brace för nacken. kostar mycke men de är det värt. har räddat min nacke många ggr..

D

Deleted member 9532

Jag har ryggplatta med njurbälte, men dessvärre har jag vuxit ur det...

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Köpte en Coldwave väst idag :) 500kr fick ja de för helt nytt i butik :) sitter skönt och känns riktigt smidigt :) Tror jag kommer bli riktigt nöjd med det i vinter :)

Och här 2 bilder när jag har den på mig :)

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
okej. :p men ja har inte fått nån löning och detk änns inte värt att gå dit och dreggla över sånt jag inte kan köpa för tillfället. :p men jag ska skynda mig dit fort som attan på tisdag. :p

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Gå dit i morgon å hör om dom inte kan lägga undan de tills du har fått löningen? För tror inte att dom kommer ha kvar nå mkt tills då. va ganska mkt folk när jag va där, gick direkt å la beslag på sista Coldwave västen så jag visste att jag skulle få den :p sen gick ja å kollade runt lite :) Men skynda dig dit och be att per lägger undan nått åt dig.

Varför vänta tills på tisdag för? Du får ju löningen vid 12 slaget på måndag :p

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
ryggskydd med bröstplatta och axelskydd, och så klart hjälm. Tycker att jag är ganska snäll mot mig själv nu :)