Resvänligaste skotern under 35k

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Vill ha en väldigt resvänlig skoter under 35k, vad som helst förutom artic och lynx rave 800, rave 800 hade jag kunna tänkte mig att ha om inte packboxarna går sönder... men som sagt skriv bara vad ni tycker!

D

Deleted member 6797

polaris edge 600 02?

får då min att stå rakt upp iaf.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Jo Stins jag har varit och tittat på just dom dära modellera men en polare köpte en 600 fast den var ej speciellt resvänlig, bara med 2 på :p waahlvik är den helt orginal? ej några moddningar i boggien elr nå?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Det sägs att mxz 600 reser mkt? skitsnack elr stämmer det? är det kopplad boggie på dom där förresten ? :S

D

Deleted member 6797

Jo Stins jag har varit och tittat på just dom dära modellera men en polare köpte en 600 fast den var ej speciellt resvänlig, bara med 2 på :p waahlvik är den helt orginal? ej några moddningar i boggien elr nå?

de som är gjort är 38as matta och 4 kuggs nerdrevning
för hur fan moddar man boggien?
balataremmen är orörd också

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Mxz 700-00 går skit fint upp på rullen! iaf den jag har!de enda jag har gjort är drevat ner den 2kugg och har en 34s matta och tagit bort klackarna! går skitfint!och den är även till salu men ta de via pm om intresset finns

D

Deleted member 6797

okej kanske inte så bågen tar i men kanske en 75-80 graders vinkel.

däremot klarar ja it av att köra mer än 10 meter långt:)

tror du mig it så kan du kolla på eribs edge 800 03. den står *****t rätt upp så varför kan inte min nerdrevade 600 göra de då?

man måste ha rätt teknik för att få upp den

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
okej kanske inte så bågen tar i men kanske en 75-80 graders vinkel.

däremot klarar ja it av att köra mer än 10 meter långt:)

tror du mig it så kan du kolla på eribs edge 800 03. den står *****t rätt upp så varför kan inte min nerdrevade 600 göra de då?

man måste ha rätt teknik för att få upp den
Jag får väl upp min också, men den håller sig fan inte där, min är också nerdrevad. Efter ett krön står den, men det är som att det sitter nå ***** gummiband från skidorna till marken, därför den vill bara ner igen. Det är verkligen inte en resvänlig skoter...

Det är stor skillnad på en skoter som går att resa med, och en resvänlig skoter...

D

Deleted member 6797

Jag får väl upp min också, men den håller sig fan inte där, min är också nerdrevad. Efter ett krön står den, men det är som att det sitter nå ***** gummiband från skidorna till marken, därför den vill bara ner igen. Det är verkligen inte en resvänlig skoter...

Det är stor skillnad på en skoter som går att resa med, och en resvänlig skoter...

det ja gör med min är att ja står på plan mark längst bak på fotstegen och gasar då ställer den sig på rullen. men ja har inte nog med tekik på att köra långt, mina polare gör långa rulleåkningar me edgen. men inte ja så de beror också på tekniken man har

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Jo men nu ville han ju inte ha nån serie III motor dock. Lynx har ju okopplad boggie och det är ju en fördel vid skidres ^^

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
haha precis! ville ju som inte ha nån Serie 3 :p jo, har tittat på lynx enduro 700 rätt så mkt, låter det bra om jag gillar att köra på rullen elr ? ;)

Det finns ju inte så mkt med zx chassit elr ?:p