Projekt Arctic cat M7 -05 141"

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Som K-len säger, jag har långt ifrån gett upp :beer: Väntar bara på mer delar! :rock:
Grymt jobbat, med allt, både chassi och huv.
Blir nästa lite sugen att göra en meshhuv själ.
Men i mitt fall känns det som att sminka en gris, kör ju G-type....
Mvh Andre

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
Så där ja, nu har jag polerat klart och gjort mig en liten provisorisk "vagn" för att få ut den ur garaget idag för fotografering :D

Här kommer lite bilder, börjar bli någorlunda klar.

Är själv ganska nöjd så här långt. :beer:
du hur bankade du in dom där bokstäver?

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Igår var jag och handlade lite prylar, bland annat ett baklyse som nu är monterat. :D

Håll till godo..

Blir nog bra! :beer:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Var förbi hemma hos metso idag och hämtade lite delar också passade vi på att sponsra varandra. Vad det är tar märker ni väll förr eller senare.

Men kan intyga er alla om att maskinen inet gör sig rättvis på bild. Ser (om mäöjligt) även häftigare/coolare/snyggare ut IRL =)

Sjukt imponerade av förlängningen och finnishen under huven (och allt annat också för den delen)

GJ!

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Var förbi hemma hos metso idag och hämtade lite delar också passade vi på att sponsra varandra. Vad det är märker ni väll förr eller senare.

Men kan intyga er alla om att maskinen inte gör sig rättvis på bild. Ser (om möjligt) även häftigare/coolare/snyggare ut IRL =)

Sjukt imponerade av förlängningen och finnishen under huven (och allt annat också för den delen)

GJ!
Tackar K-len..
Alltid kul med folk som kommer och hälsar på.. :beer:

haha, no offence, jag menade egentligen nåt i stil med: tänk vad mycket finare alla maskiner blir efter lite moddning

Jo men så är de jo, fast de beror jo på moddning, och finnish.. :beer:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
När får man se några sammanställande bilder på slut resultatet tror du? ;)
Ja bra fråga hörrö du. Allt hänger på om allt klaffar för både Turbomountain som ska göra förlägningsskenorna och för mig med monteringen... Men de bör bli ganska så snart. Men minst 2 veckor skulle ja tro.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Dags för en liten update!
Dagens investering vart ett M7 Front Torque Arm Relocation Kit från SMP..

Och för att förtydliga vad det är för prylar så klistrar ja in en text från SMPs hemsida.

M7 Front Torque Arm Relocation kit fixar till problemen med mattspänningen på en standard M7 boggie. Gör så att boggien kan röra sig fullt ut utan att mattan sträcks och förhindrar fjädringsrörelsen.
:beer:

Vart även lite dekaltrim efter en överenskommelse med SMP.

:rock:

B

Buktholmen

Jävligt snyggt! :) Är det ett klistermärke på andra sidan oxå eller?