Projekt Arctic cat M7 -05 141"

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Odysse har tydligen bänkat sin maskin med och utan BMP burk å inget skiljde i effekt.

Tack får alla kommentarer och åsikter grabbar.

Nu är de så att jag köpte mig en Fatt Azz pipa men den passa inte för 5 öre, så jag får skicka tillbaka den till SO Larrson. Men då får jag en svår uppgift att placera pengarna rätt :hmmmm: Ska man köpa en annan pipa, slutburk eller en avgastemp?? Hmm...
ska stå sina burkar och inte dina, det jag menar är att alla som tillverkar slutburkar påstår att deras burk ger 3-4 hk för det är knappast något företag som säger att den ger lite mindre än orginal, dock säger jag inte att burken han pratar om gör det, aja slut snackat om det, du har inte funderat på att kanske spara pengarna och tanka skotern? ;)

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
ska stå sina burkar och inte dina, det jag menar är att alla som tillverkar slutburkar påstår att deras burk ger 3-4 hk för det är knappast något företag som säger att den ger lite mindre än orginal, dock säger jag inte att burken han pratar om gör det, aja slut snackat om det, du har inte funderat på att kanske spara pengarna och tanka skotern? ;)
Jo jag förstod vad du menade.

Pengar till soppa finns nog nånstans de å ;)

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Update!!

Har pysslat med lite ”småmek” under helgen så laddar upp lite bilder…

Vänstergas! Alá Silverfinger ;)

Lyktsköldar monterade.. (Tack Camata!)

Köpte 2 st 5 liters dunkar som fann en bra plats..

Nämnde jag att ett projekt aldrig tar slut? ;)

Over and out!!

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tack grabbar!

Jag har faktiskt gått i tankar om att sälja men de ska då vara till ett pris som ersätter kärleken till detta bygge!!.. :wof: :love:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
vad funderar du på för maskin då metso?

går själv i sälj tankar jag me=)
Förmodligen kommer jag inte få dom pengarna jag begär vid en eventuell försäljning så jag har inte funderat så mycket på en ny maskin, men en Sno pro XC eller SX som ska bli mountain isåfall ;)

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Förmodligen kommer jag inte få dom pengarna jag begär vid en eventuell försäljning så jag har inte funderat så mycket på en ny maskin, men en Sno pro XC eller SX som ska bli mountain isåfall ;)
tänkt inte ens tanken!:argh: fast å andra sidan hade det varit ganska grymt:rolleyes:

ondasT

Välkänd medlem
6 apr 2006
198
0
6
Gällivare
MKT jobb om du ska göra om SX/XCn till en bra fungerande mountain.....
Tittade lite själv på det tidigare men det kommer vara svårt, Extremt svårt att dunka ner en större motor, OM det ens går.. (eller ja, allt går om man vill!) Alldeles för djup tunnel, För bred framvagn med felplacerade A-armar för en lösnömaskin, Låga fothålkar, För brant attackvinkel.. Ja, listan är rätt lång.. :) Men testa gärna ;)

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Svarta eller Gröna dunkar skulle passa in bättre, kanske är svårt att lacka den där plasten dock...
Har tokletat efter några liknande dunkar i svart alternativt grönt men har inte hittat några, så om någon finner let me know!!

Läckert!

Vad är lyktsköldarna gjorda utav? Tycker dom ser såpass tunn och fin ut.
Såg riktigt klockrent ut!
Tackar!
Ja de är ju köpes sköldar så jag anar att de är nå lexan kanske?? är runt 3-4 mm tjock faktiskt.

MKT jobb om du ska göra om SX/XCn till en bra fungerande mountain.....
Tittade lite själv på det tidigare men det kommer vara svårt, Extremt svårt att dunka ner en större motor, OM det ens går.. (eller ja, allt går om man vill!) Alldeles för djup tunnel, För bred framvagn med felplacerade A-armar för en lösnömaskin, Låga fothålkar, För brant attackvinkel.. Ja, listan är rätt lång.. :) Men testa gärna ;)
Ja än så länge har det bara varit en snabb önske tanke men tack för tipset :biggrin1: allt går ju att modda, men jag gillar M chassiet oerhört mycket :love: