Polaris 600rr SE

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
tackar för snabbt svar. är det precis den mattan som kommer sitta på rr se ? va tunna kammarna såg ut kommer inte de vika sig lätt ??? vad är det för speciellt med just backcountrey matta? mot tex en rmk matta. mvh andreas

backcountry e som en alround matta går å ha till nästan va som helst hårt å löst på led och utanför.

Rmk mattorna e mest för lössnöåkning och klättring

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
backcountry e som en alround matta går å ha till nästan va som helst hårt å löst på led och utanför.

Rmk mattorna e mest för lössnöåkning och klättring

joo det har jag ju förstått att rmk är speciellt gjorda för lössnö. jaja så backcountrey ska funka lite överallt alltså. tackar för svar..

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
nu har jag beställt en slp trimpipa till min 600rr se. någon som har kört med den trimpipan på sin rr? min handlare sa att den skulle göra upp till 16 hk på mellan registret kan det stämma?? tycker det låter mycke ja men jag vet inte. blir rr:en väldigt högljud med det där systemet på? blir det stor skillnad från orginal systemet när det gäller gång på motorn och ljud.

R

Robin

Någon som fått bekräftat ännu om det är en förlängda boggiskenor eller nya längre?

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
nu har jag beställt en slp trimpipa till min 600rr se. någon som har kört med den trimpipan på sin rr? min handlare sa att den skulle göra upp till 16 hk på mellan registret kan det stämma?? tycker det låter mycke ja men jag vet inte. blir rr:en väldigt högljud med det där systemet på? blir det stor skillnad från orginal systemet när det gäller gång på motorn och ljud.
enkelpipan e suverän,men 16hk tror ja inte den klarar,kollar man deras hemsida så säger dom 14 och man brukar få dra av nå hk också,men justerar man in dom i bänk så hittar man nog igen alla pållarna,

dom låter inte så jäkla mkt högre än orginal,låter vassare/ettrigare,gången på motorn ändras ganska mkt,bättre gassvar m,m men dom ska bestyckas om

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
enkelpipan e suverän,men 16hk tror ja inte den klarar,kollar man deras hemsida så säger dom 14 och man brukar få dra av nå hk också,men justerar man in dom i bänk så hittar man nog igen alla pållarna,

dom låter inte så jäkla mkt högre än orginal,låter vassare/ettrigare,gången på motorn ändras ganska mkt,bättre gassvar m,m men dom ska bestyckas om

okej. fan va nice den karnse gör 10 hk men det är ju rätt mycke dää mää tycker jag. vad tror du om att sätta på vforce också =) är ju kanon att den inte är för högljud för jag är i funäsdalen å åker varje år å där får man ju inte ha trimpipa eller sånt som låter för högt. å så blir det ju tråkigt i längden om man ska sitta å lyssna på ett vrååålll i öronen om man ska på längre tur. tackar så mycket för svar

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Någon som fått bekräftat ännu om det är en förlängda boggiskenor eller nya längre?

OBS. Som ni kanske vet är detta INGEN 2010.... Därav de låga priset OBS.

Maskinen kommer vara de kvaravarande NYA '09or som finns kvar. Dessa kommer förlängas och sedan säljas som nya 2010 års modell.
Matta (backcountry) och förlängning från Tracks USA..

Gårdagsfärsk info från Frank Huss

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå

Maskinen kommer vara de kvaravarande NYA '09or som finns kvar. Dessa kommer förlängas och sedan säljas som nya 2010 års modell.

Och detta går även att läsa i prislistan postad tidigare i denna tråd... För en månad sen...

R

Robin

Ja och det säger inte mkt mer än att maskinen kommer förlängas men inte på vilket sätt.

Att bulta på ett par förlängningsbitar känns extremt sniket på en ny maskin, lik så så försvann allt mitt intresse för maskinen då man skulle kunna göra ett lika bra och billigare jobb genom att köpa en äldre pro maskin och förlänga med rediga skenor.

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön

jo vist. är det väll så men ska man vara helt ärlig vad är det för skillnad på 600rr 08:a och 600rr 09:a förutom lite dekaler. samma med xp:n jag har nu 08 och 09 exakt samma maskin bara det att den är svart. så på så vis är det ju mera som skiljer 600rr se 2010 mot 2009 det brukar ju inte vara stora skillnader på en modell inom så kort tid som 2 eller 3 år.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Och detta går även att läsa i prislistan postad tidigare i denna tråd... För en månad sen...
Inte följt tråden så väl, men de förklara iallafall priset..

Ja och det säger inte mkt mer än att maskinen kommer förlängas men inte på vilket sätt.

Att bulta på ett par förlängningsbitar känns extremt sniket på en ny maskin, lik så så försvann allt mitt intresse för maskinen då man skulle kunna göra ett lika bra och billigare jobb genom att köpa en äldre pro maskin och förlänga med rediga skenor.
Ja, det är förlängningsplåtar från TracksUSA... Håller med dig helt Robin.
Ungefär såhär ser den ut:

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ja står det 2009 i papprena på min så kan han ju göra sig beredd på att pruta för isåfall har jag blivit grundlurad.

skotern jag beställde fans nämligen inte 2009 utan är i 2010"katalogen" och det är den skotern som är i 2010ans katalog jag har beställt.

en ren principsak.gör en hel del i andrahandsvärdet på privatmarknaden.
så juridiskt sett så slipper jag nog betala en avgift om jag skiter i skotern ifall att det inte är nått att ha.
börjar redan få ångest över den där.

men skulle tro att dom är registrerade som 2010 faktist.även om dom är tattarförlängda så borde dom iaf reggas långa.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Vore ju extreme fail om dom är reggade som 09or. Man tycker ju att dom borde ha kunnat förlängt dom med riktiga skenor istället för nå förlängningskit.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
det var vad min handlare lovade.redigt gjort inge hemmamek.
men vi får se när den kommer.är det inget att ha så får det vara.

R

Robin

det var vad min handlare lovade.redigt gjort inge hemmamek.
men vi får se när den kommer.är det inget att ha så får det vara.

Givetvis, du har ju beställt maskinen i katalogen och överenstämmer den i verklighet inte med den du sett på bild så är det inte skotern du har beställt och därmed ska du inte behöva betala för den.

Hade inte min ÅF berättat för mig i klartext att fotot är ett fotomontage så hade jag också beställt maskinen, hade det senare kommit en maskin med förlängda skenor så hade jag iaf haft något att sätta emot vilket jag nu inte har och beställer därmed inte maskinen.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Givetvis, du har ju beställt maskinen i katalogen och överenstämmer den i verklighet inte med den du sett på bild så är det inte skotern du har beställt och därmed ska du inte behöva betala för den.
Den producent som inte reserverar sig för eventuella ändringar är dum. Givetvis finns det extremfall som faller utanför reservationerna.