Polaris 600rr SE

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Rotax447:

Du kommer nog få en stor besvikelse.. Är ju bla switchback tunnel osv i katalogen.
Dvs ett fotomontage.

Skotern är tillverkad år '09 men kommer nog reggas som '10.

Och jag blir förvånad om de kommer med hela skenor och ny tunnel.. För Frank brukar ha bra koll :)

R

Robin

Den producent som inte reserverar sig för eventuella ändringar är dum. Givetvis finns det extremfall som faller utanför reservationerna.
Givetvisgivetvis, nu har jag inte kollat spec noga på den reklambild som getts ut av polaris annat än hos åf, men står det någonstans på detta blad att bilden är ett fotomontage el liknande? vad jag har sett så icket, men då har jag inte sett bilden spec noga.

Har dessutom ÅF inte berättat detta åt kunden som beställt maskinen så anser jag inte att affären är gjord på ett godtroget sätt men hur vida det håller juridiskt sett vete tusan.

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
måste bara fråga alla som klagar. tar ni inte reda på saker och ting innan ni beställer grejer. innan jag beställde min 600rr se. så frågade jag min återförsäljare om tex hur den var förlängde osv å jag fick alla svar direkt på telefon. vad spelar det för roll om det är gjort med ett förlängningskit är helt övertygad om att det håller lika bra. om annars så är det ju garanti på grejerna. jag lika missnöjd som jag varit med xp:n det kan jag knappast bli igen har svårt å tro det i alla fall. jag tror att 600rr se blir en perfekt skoter för mig i alla fall. mvh Andreas.

R

Robin

måste bara fråga alla som klagar. tar ni inte reda på saker och ting innan ni beställer grejer. innan jag beställde min 600rr se. så frågade jag min återförsäljare om tex hur den var förlängde osv å jag fick alla svar direkt på telefon. vad spelar det för roll om det är gjort med ett förlängningskit är helt övertygad om att det håller lika bra. om annars så är det ju garanti på grejerna. jag lika missnöjd som jag varit med xp:n det kan jag knappast bli igen har svårt å tro det i alla fall. jag tror att 600rr se blir en perfekt skoter för mig i alla fall. mvh Andreas.

Ett förlängningskitt kan aldrig bli lika hållbart hur man än vrider och vänder på det, det blir ju en extra bytpunkt som med tiden kommer börja glappa.
Att gå på argumentet "det är ju fabriksgjort alltså måste det hålla" har vi ju själva mot bevisat 100ggr.

Att ens gå ut med ett sådant foto montage som man valt att göra bör man skämmas för.

Med det säger jag inte att det är en dålig maskin, däremot dåligt gjort av Polaris att ens begå ett sådant misstag från början.

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
Ett förlängningskitt kan aldrig bli lika hållbart hur man än vrider och vänder på det, det blir ju en extra bytpunkt som med tiden kommer börja glappa.
Att gå på argumentet "det är ju fabriksgjort alltså måste det hålla" har vi ju själva mot bevisat 100ggr.

Att ens gå ut med ett sådant foto montage som man valt att göra bör man skämmas för.

Med det säger jag inte att det är en dålig maskin, däremot dåligt gjort av Polaris att ens begå ett sådant misstag från början.

det kan jag hålla med om att det är fult gjort att på bilden är det hela boggiskenor. å i verkligheten är förlängningskit. men som min återförsäljare sa det direkt till mig att den där bilden stämmer iget vidare. då det är en 08:an 600rr på bilden också å inte 09:an

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tar ni inte reda på saker och ting innan ni beställer grejer.
jag tog reda på saker och ting och fick precis som dig fel info tydligen.

"ska bli intressant å se hur den kommer å gå. skulle tydligen va uppåt vinklade boggiskenor bak sa min återförsäljare. inge hema mek "
var vad du hadde fått höra när du beställde din

och jag fick ungefär samma info.ok den tar jag tänkte jag.
och nu i efterhand får man höra rykten om förlängningsplåtar.....

så kom inte och smutskasta mig och ev nån annan som är besviken när du också gjorde samma sak

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
jag tog reda på saker och ting och fick precis som dig fel info tydligen.

"ska bli intressant å se hur den kommer å gå. skulle tydligen va uppåt vinklade boggiskenor bak sa min återförsäljare. inge hema mek "
var vad du hadde fått höra när du beställde din

och jag fick ungefär samma info.ok den tar jag tänkte jag.
och nu i efterhand får man höra rykten om förlängningsplåtar.....

så kom inte och smutskasta mig och ev nån annan som är besviken när du också gjorde samma sak
haha jag vet precis vad jag beställt. jag är inte besviken. tråkigt för dej ev fler här på forumet om ni beställt en 600rr se å är besvikna. men varför av beställer du inte skotern da.??? skulle ju jag göra om jag var i ditt läge.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ja okey men antog av dina tidigare inlägg att din handlare sa precis som min att det inte skulle vara nå amatörförlängning utan det skulle vara realshit.

ska ringa till handlarn och säga åt honom att det inte blir nå iaf

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
ja okey men antog av dina tidigare inlägg att din handlare sa precis som min att det inte skulle vara nå amatörförlängning utan det skulle vara realshit.

ska ringa till handlarn och säga åt honom att det inte blir nå iaf

okej. nej alltså min handlare sa att den kommer å förlängas med ett förlängningskit från trax usa. å att det inte är något skit utan riktiga grejer. å att det är typ det enda de håller på med å säljer eftermarknads grejer till skotrar. så det ska vara bra grejer inget hemma gjort skit det va det jag menade med det =) skriv gärna vidare hur det gick å avbeställa skotern. föresten hur många här på forumet har beställt en sån här maskin eller funderar på å göra det??? skriv gärna mvh Andreas

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
nu är den avbeställd.han sa fortfarande att det ÄR den skotern på bild.
få se vad man köper nu då.såg att dom sålde -09 mxzx 800r för 110...

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
nu är den avbeställd.han sa fortfarande att det ÄR den skotern på bild.
få se vad man köper nu då.såg att dom sålde -09 mxzx 800r för 110...
Den lär du pruta ändå.
Inga vitala grejor är uppdaterade inför 2010, det är en 800cc och Rotax.
Att Renegade 800 var slut rätt bra innan säsongen slut talar ju sitt tydliga språk, för den är verkligen inte dålig. En sån skulle du ha köpt, om du vill ha lite längre.
Tom variatorkalibreringen är rätt spot-on! Givetvis är det ju ett mellanting som standard, men det är så lite som krävs för att få den snabbast på ex. 201m.

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
Hehe, okej..

Hoppas man blir nöjd med maskinen nu bara, men nog vet ja de..

ja det tror jag att jag kommer bli i alla fall. men vist jag har alldrig kört en rr å dämparna är ju rätt så hårt kalibrerade prov satt en å det fjädrade ju fan inte ner ens =) så det är ju ingen lång färdsmaskin men det vist jag ju när jag beställde den också. å så är det lite spec körställning mest stå upp med det gillar jag så. för xp:n står man inget vidare på då dynan är så bred.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
ja det tror jag att jag kommer bli i alla fall. men vist jag har alldrig kört en rr å dämparna är ju rätt så hårt kalibrerade prov satt en å det fjädrade ju fan inte ner ens =) så det är ju ingen lång färdsmaskin men det vist jag ju när jag beställde den också. å så är det lite spec körställning mest stå upp med det gillar jag så. för xp:n står man inget vidare på då dynan är så bred.

Ja, brorsan hade en rr(08a) för 2 vintrar sen, grymt fin skoter men den var dock för kort, så ja hoppas den här blir bra.

Ja, dynan e ganska bred på xpn, men i övrigt tycker ja att xpn är en bra skoter. Mattan är dock inte den bästa på min summit, dåligt fäste i snön tycker ja om man jämför med t.ex assaulterna..
Hoppas matta på rr se:n går fint i snön, annars åker man väl på att byta den..

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
tunnelförlängningen ser ju ok ut..

Men mattan ? 22 mm ?

Och boggiefärlängningen ? 2 plattjärn ?

Kolla reg nr, de är en 09 uttagen 09-03.
Så är nog bara ett demo ex..

Tror inte häller att trax usa säljer sånna där skräp förlängningar av boggien..

Jajja, den som lever får se :D