Hur vida det är starkare än ett par std RMK skenor utalar jag mig inte om och kommer inte heller göra det.
Men skenorna utsätts för en extrem påfrästning, spec där förlängningen bultas fast och du får en brytvinkel.
Grejen är den att hur du än försöker så kommer det finnas ett spel när det handlar om förlängingar som bultas fast, toleranserna är inte så precisa.
Ett litet spel som blir större och större, spec i ett så mjukt material som alu skenorna är.
Hur vida det tar en vecka eller 10år innan det börjar bli så mycket glapp att skenor och förlängning måste förkastas utalar jag mig inte heller om men det går inte att komma ifrån.
Just detta förlängande gör mig lite anti.
Förstår att man inte vill ta fram en ny tunnel till en budget maskin som SEn faktist är, men att montera på ett par andra skenor med mildare attackvinkel kan faktist inte driva upp priset så mycket att det blir olönsamt.
Tror tyvärr att SEn kommer att landa i skym undan av Ruschen, men å andra sidan är det ju bara ett försäljningsknep för att sälja bort osålda 09or så man kan nog inte heller vänta sig att det läggs ner allt för mycket energi och pengar på något sådant.
Å andra sidan är jag också väldigt anti RRen även i kort modell då det bara är en replica och man kan bygga ihop samma maskin med betydlige värre komponenter för en betydligt billigare slant.
I och med det kanske jag också inte heller är rätt person att lyssna på om man är intresserad utav en RR/rrSE, så läs inte detta