2L kanonbra!! Då kommer du få fint register och lättbestyckat.
Tryck från pipan vinner du nog inget på vad jag förstår ivf. Det kan säkert bara strula till bestyckningen i onödan.
EX ..När jag turbomatade min xr650 med för liten turbo led den av för högt mottryck pga den lilla avgasturbinen. Men soppabrist led den inte av
Du har så stor avgasturbin och så många cylindrar så mottryck är inget problem i ditt fall. Ju fler cylindrar man har på ett visst cc desto mindre avgasturbin kommer man undan med . Man får jämnare flöde med fler cyllar och då blir det mindre bråk inne i avgasturbinen.
Som sagt viktigast för soppatillförseln är vart man placerar tryckuttaget till flotörhusen (nära turbo) Allt annat är ovesäntligt:cheesy:
Länk till pitotrörsplacering http://www.turbo-bike.net/svenska/Pressurize carbs.htm
Tryck från pipan vinner du nog inget på vad jag förstår ivf. Det kan säkert bara strula till bestyckningen i onödan.
EX ..När jag turbomatade min xr650 med för liten turbo led den av för högt mottryck pga den lilla avgasturbinen. Men soppabrist led den inte av
Du har så stor avgasturbin och så många cylindrar så mottryck är inget problem i ditt fall. Ju fler cylindrar man har på ett visst cc desto mindre avgasturbin kommer man undan med . Man får jämnare flöde med fler cyllar och då blir det mindre bråk inne i avgasturbinen.
Som sagt viktigast för soppatillförseln är vart man placerar tryckuttaget till flotörhusen (nära turbo) Allt annat är ovesäntligt:cheesy:
Länk till pitotrörsplacering http://www.turbo-bike.net/svenska/Pressurize carbs.htm
Last edited: