Edge vs Pro x

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har en edge 700-02, har haft den i ca 3år..Har inte haft några problem med den förutom vanligt slitage.. Går grymt bra (enligt mej). har v-force3, samt nerdrevad 2 kugg, annan matta m.m
Jag är inte nån som gör slednecks hopp, men den har fått flyga några meter per säsong iaf.

Det jag tycker är negativt är att dynan är jäkligt låg men det går ju köpa pro-x dyna..
I övrigt en kanonskoter

D

Deleted member 6797

menar att ingen risk i världen att du "knäckte" edgen, du kör ju fan som en kärring :hello:

ja ja har ju bilder på de om du it tror mig:)

hoppa ju in i en sten därför knäcktes han

å vem e du? känner ja dig?

å du har aldrig kört me mig så du vet it hur ja kör.....

Senast redigerad av en moderator:

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
ja ja har ju bilder på de om du it tror mig:)

hoppa ju in i en sten därför knäcktes han

å vem e du? känner ja dig?

å du har aldrig kört me mig så du vet it hur ja kör.....
om du hoppar och landar på en sten spelar det fan ingen roll vilken skoter du har! Då knäcks den oavsett!!

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
pro x2 600 alla dagar i veckan.
kört både edge x 600 2002 och pro xr 800

D

Deleted member 6797

om du hoppar och landar på en sten spelar det fan ingen roll vilken skoter du har! Då knäcks den oavsett!!

ne men han vet it vem ja är och kör å ja tycker man it kör som en kärring om de e ja som får göra allt och polarna fegar ur?

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
ne men han vet it vem ja är och kör å ja tycker man it kör som en kärring om de e ja som får göra allt och polarna fegar ur?
haha..det får du ta med han, det jag menade var att du ska inte dömma ut en skoter för att du hoppade och landade på en sten! Det gör ju knappast att polaris edge är en "vek" skoter!! snarare otur eller klantigt planerat hopp!!?

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Är skotrarna i närheten av där du bor? Åk och kolla på båda och ta den som är i bäst skick, det är inte nån grym skillnad i effekt mellan 600 och 700an det är bara att du har det där lilla extra på toppen med 700an. Prox'n har annan tunnel som har väldigt mycket skönare fotsteg, edge'n har fotsteg byggda för en liten thai pojk, alltså jävligt smala som man innan man vant sig halkar av hela tiden. Samt så har prox'n bättre dämpare och högre dyna. Men båda två är bra skotrar så jag tycker det spelar ingen större roll vilken du köper utan det är bättre köpa den i bäst skick, du kommer bli nöjd vilket som.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
Är skotrarna i närheten av där du bor? Åk och kolla på båda och ta den som är i bäst skick, det är inte nån grym skillnad i effekt mellan 600 och 700an det är bara att du har det där lilla extra på toppen med 700an. Prox'n har annan tunnel som har väldigt mycket skönare fotsteg, edge'n har fotsteg byggda för en liten thai pojk, alltså jävligt smala som man innan man vant sig halkar av hela tiden. Samt så har prox'n bättre dämpare och högre dyna. Men båda två är bra skotrar så jag tycker det spelar ingen större roll vilken du köper utan det är bättre köpa den i bäst skick, du kommer bli nöjd vilket som.

då är jag alltså en stor thaipojk? :eek:

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Jag hade satsat på Pro Xen!

Stadigare fotsteg och bättre dämpare.. Det säger väl allt? ;)

Är inte så STOR skillnad mellan 600 och 700.. 700an är väl roligare, men då är ju inte chassit lika stadigt..

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
haha nejdå, men det är sant fotstegen är lite smala. men jag klagar inte, får ju trots allt plats med mina 44:eek:r till powerstövlar på fotsteget :D

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
haha nejdå, men det är sant fotstegen är lite smala. men jag klagar inte, får ju trots allt plats med mina 44:eek:r till powerstövlar på fotsteget :D
SKSens fotsteg är smalare då det är ett RMK-chassie, edgen har bredare om du jämför med din skoter :)

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
jo. men om man får plats där så borde man ju få plats på edge? :) men på tal om vilken skoter du ska ta så tror jag nog att jag håller med mr srx 700! :)

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
jag kan då inte annat än att hålla med, hade edgen haft breda fotsteg på 2002 lika som på 2003orna så hade jag haft kvar min än idag. det gjorde faktiskt att jag bytte skoter. så irriterande / jobbigt att stå på tå jämt. (beror ju på hur stora fötter man har också)

jsupreame

Välkänd medlem
1 jan 2009
110
0
6
skellefteå
Tjenare, kan inte bestämma mig vad jag ska köpa för skoter! nu har jag börjat titta på pro x 600 och edge 700, fördelar?nackdelar? skriv vad ni vet om dessa maskiner!
köp en pro x2 av dom två finns ju större än 600.. men köp hellst en pro xr.. om du ska köpa en gammskoter

lilltrippel

Välkänd medlem
4 jan 2007
101
0
16
Östersund
Med egen erfarenhet av en Pro-x 700 slp kittad. kan jag säga att det inte går att jämföra en edge med en pro-x. Det är grym skillnad på fjädring och grejorna håller på en pro. pro-x2 är inte heller lika . jämförbar är en xr. Om man vill ha en 800 = mycket problem. Har haft en mxz x och det var bara skit hade bättre fjädring i min xlt med extra 12 fjädringen. Köp en Pro-x och jag lovar att du blir nöjd.