Gräsklippar motor!

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
haha xD men ett bilbatteri är betydligt mkt större än motorn jag ska stoppa dit ju
Tror jag inte.
sen ska du ju ha fast start motorn också :rolleyes:
Som Ehnebom påpekat, var är problemet? Klart du ska ha fast den, annars lossnar den ju.

Vi svetsade motorn på plattjärn som i sin tur svetsades på pakethållaren. Bilbatteriet sattes fast med en rem på den ganska stora yta som blev kvar av pakethållaren. Sen svetsade vi fast ett drev på startmotorn och drog bara kedjan rakt upp. Pretty simple.

Sen tycker jag att alla är för negativa här. Klart han ska testa. Jag minns än den tiden då jag vågade drömma om dylika projekt.:)

Sen är det ju lite offtopic, men camata; har du pysslat med karting?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Tror jag inte.

Som Ehnebom påpekat, var är problemet? Klart du ska ha fast den, annars lossnar den ju.

Vi svetsade motorn på plattjärn som i sin tur svetsades på pakethållaren. Bilbatteriet sattes fast med en rem på den ganska stora yta som blev kvar av pakethållaren. Sen svetsade vi fast ett drev på startmotorn och drog bara kedjan rakt upp. Pretty simple.

Sen tycker jag att alla är för negativa här. Klart han ska testa. Jag minns än den tiden då jag vågade drömma om dylika projekt.:)

Sen är det ju lite offtopic, men camata; har du pysslat med karting?
Pysslar, tror jag.
Fiser runt i motionstempo med en Sport 2000.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Vad tufft. Blev tvungen att googla det och det låter ju helkul.

KZ2-klassen är så kul som det bara kan bli.
Dock tätare kolvintervaller och dyrare inköp.
Frambromsar, koppling (endast vid stillastående start) och växlar är Formel 1 för Svensson. "Vrångas" igång.

Sport 2000 har längre intervaller, elstart och slungkoppling. Rätt bekymmerslöst. Dock ingen chans mot KZ2 på 40hk.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
KZ2, ännu mer googlande.:D
Testade hyrkart för några somras sen och det var ju jättelajbans. Men mer än så har jag inte kört
Hur mycket pengar tvingas du lägga på kartkörandet mellan tummen och pekfingret?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
KZ2, ännu mer googlande.:D
Testade hyrkart för några somras sen och det var ju jättelajbans. Men mer än så har jag inte kört
Hur mycket pengar tvingas du lägga på kartkörandet mellan tummen och pekfingret?
Jag kör så fruktansvärt lite så det är inte mkt.
En uppsättning däck är 2000:- och en kolv 1000:-
Rotax Max/Sport 2000 kör lätt över 10 h på en kolv (en säsong, motionskörande typ)
KZ2 beror på hur noga man är. 3-7 h har jag hört.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag kör så fruktansvärt lite så det är inte mkt.
En uppsättning däck är 2000:- och en kolv 1000:-
Rotax Max/Sport 2000 kör lätt över 10 h på en kolv (en säsong, motionskörande typ)
KZ2 beror på hur noga man är. 3-7 h har jag hört.
Håhåjaja, nu har jag lagt ner några timmar på internetsökande och jag ångrar fortfarande att jag frågade från början.:D Låter ju helkul och jag är nästan halvvägs att själv börja.