Bra första-skoter

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Så överdrivet dålig är den ju inte :afraid:
Jag har haft en M5a, kanske inget man skryter med.. Men Killen vill ju utvecklas, lovar man utvecklas mer på en Indy 340 GT. Lika att hoppa på en 600cc direkt. Dock nog om M5an, är på dåligt humör :eviltongue:

EDIT: Ja chassiet är ju bra så länge man bortser från mattan och den dåliga boggiedämparen. Den lilla 500a motorn orkar inte så mycket i det chassiet dock.. Därav mitt låga betyg på den..

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
REV-chassit är bra alltid, men som sagt. Undvik -03 då den hade en massa barnsjukdomar.
-04 och frammåt är att rekommendera, tänk på att 500ss är en 600cc.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Jag har haft en M5a, kanske inget man skryter med.. Men Killen vill ju utvecklas, lovar man utvecklas mer på en Indy 340 GT. Lika att hoppa på en 600cc direkt. Dock nog om M5an, är på dåligt humör :eviltongue:

EDIT: Ja chassiet är ju bra så länge man bortser från mattan och den dåliga boggiedämparen. Den lilla 500a motorn orkar inte så mycket i det chassiet dock.. Därav mitt låga betyg på den..
Ja men köp en M7a eller dyligt och köp dig en 1100cc Cutler motor och stoppa i så har du fina 240 hp så kanske de duger.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Ingen säger nånting om F6ext?
F6 EXT var arctics försök till en hybrid men den slog inte så jätte bra. I USA å Kanada fanns den nåra år men byttes ganska fort ut till Crossfire som är en bättre maskin. Fördelen med en crossfire gänfört med en f6 ext är att den är kortade men har samma yta av mattan i marken vilket gör att den blir smidigare, sen ska de tydligen vara bättre körställning på crossfire gömfört med firecat maskinerna.

viktorn

Medlem
9 jul 2009
32
0
1
Ok, det var ju bra med lite info om den också :)
Ska ligga lågt ett tag och se om det kommer in nån passande skoter på bl*cket