Jo jag vill bara göra er uppmärksam

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Såg inte heller nå snöfall.. ja bor inte där men ja hade nog fått reda på de rätt snabbt :)

Men tycker ni inte att de är förbannat kallt på kvällarna för att vara augusti? Helvete de var typ -1 här i Boden igår :S
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag har en liten aning om att det kommer bli en kall och snörik vinter i år. Det har 2 sista åren varit bara ***** skit! Lite snö och nästan aldrig några riktigt kalla dagar så när våren kommer så försvinner ju isen nästan direkt. Det har varit i Överkalix också -1,-2 grader flera nätter nu. Jag hoppas det kommer mycket snö denna vinter så jag får se det som en utmaning och skotta puder med srx'n. Körde ju fan bara fast 5ggr förra vintern, varav 2ggr i fjällen.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Såg snöfall redan för några veckor sedan på högtopparna.
Och -7 natten mot lördag i Luleå så saker håller definitivt på att hända. Trots västhuseffekten.:)
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Jag har en liten aning om att det kommer bli en kall och snörik vinter i år. Det har 2 sista åren varit bara ***** skit! Lite snö och nästan aldrig några riktigt kalla dagar så när våren kommer så försvinner ju isen nästan direkt. Det har varit i Överkalix också -1,-2 grader flera nätter nu. Jag hoppas det kommer mycket snö denna vinter så jag får se det som en utmaning och skotta puder med srx'n. Körde ju fan bara fast 5ggr förra vintern, varav 2ggr i fjällen.
Vintern som va var ju helt ***** underbar! Inte en + grad nästan och knappt varmare än -10 på hela vintern och en ***** massa snö! :bootyshake:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jodu jag har då märkt att vintern snart är här, blir så glad av hösten då det är ett steg närmare vintern :) startade även skotern idag, satan det rycker i tummen!
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag har då hunnit vara och harva upp gräsmattan två gånger i sommar. Inte har man kunnat hålla sig när man ändå haft igång skotern! :D
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jag har då hunnit vara och harva upp gräsmattan två gånger i sommar. Inte har man kunnat hålla sig när man ändå haft igång skotern! :D
så sjukt tråkigt att köra på asfalt:bootyshake:, hade det varit i byn hade jag varit och kört några vändor, brukar alltid vara och spinna bort lite gräs på sommrarna :laugh: sjukt stor lust att fara på vatten till helgen
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
här hemma i jämtland tror jag att det var länge sen vi hade en så snörik vinter som i vintras :p och jag ber för oss alla att kommande vinter blir snörik och rolig!
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
i vilhelmina va de fan frost på gräsmattorna typ mitt i sommaren om man klev upp tidigt. har typ inte varit nå varmt så man hoppas på en vinter me mycke snö :D och självklart att man hinner köpa en skoter :)