Det bör väl bli så att ju längre ut på vikten du viktar gör vikten mest vikt av sig :hmmmm:
Jag har sålt den där variatorn nu, är väl inte karl att hålla på med sånt. :mad2: Vill hellre köra än skruva just nu.
Jag plockade lös krängaren på ena sidan och spände på dämparna ca 6 mm. Fick en mycket bättre skoter. Fortfarande okej på leden, men mycket lättare att burka.
Jag råkade i söndags ut för ett fenomen, pga lössnö kanske? När jag släppte gasen så lät det precis som om jag hade slagit av tändningen. Sen på lägre varv så behövde motorn "bluddra ner sig" till tomgång, först därefter svarade den på gasen igen. Märkligt. Det kom först efter en timmes körning, och det hade inte kommit in snö nånstans var jag kunde se. Förutom att det täppte till luftintagen på huven, men så hade det varit i typ en timme. Idéer, någon?
vet ej om det är felet på TS skoter..men min svåger har exakt det felet och har haft problem ett bra tag med det så om du har tips på åtgärd för ett sådant fel så tar jag tacksamt emot det å hans vägnarÄr det som att den misständer när du gasar igen efter att du släppt gasen? Och går den bra sen direkt när du låtit den gå ner på tomgång?
Faktum är att det låter precis som när TORS:en går in, blö blö blö blö blö...kanske är det så att gaswiren kärvar på tillbakagång? "Får" man smörja gaswiren och isf med vad?Vet inte om det här är felet men det låter ju likt iaf. Det sitter brytare vid gashandtaget och förgasarna som ska förhindra gashäng. Om gasvajern är för sträckt eller har hoppat ur läget så kan den tro att gasen har hängt sig, och då stryper den tändningen.
Kostar ju 500 kr per dämpare, så köp du ett par beggade skidor också. :becky:Ska prova.
Nu till ett angenämt i-landsproblem: jag har 3500 kr att spendera på skotern!
De saker jag först kommer att tänka på är:
* Powder Pro-skidor.
* Eller serva och shimsa framdämparna.
Vad ska jag köpa tycker ni?
Lyfter på hatten och tackar!Fin skoter har du också förresten