Det var bara att byta kedjehus och allt inuti. Bolt on.
Inte så värst mycket delar egentligen, även om det såklart var mer delar än i ett hus utan back.
Man kan sammanfatta operationen så här:
- Släpp mattspänningen.
- Töm ut oljan.
- Lös med locket.
- Lossa muttrarna till övre o nedre drevet. (Håll emot med bromsen så går det lättare.)
- Ta lös bromsoket.
- Lös med allt inne i huset.
- Lös med huset. Man behöver inte ta lös handbromsen, låt skivan följa med.
- Rengör runt där huset suttit.
- Byt lager och packboxar i huset som ska dit, lika bra när det är löst, och billigt.
- Kolla så att alla delar finns. (Sprängskiss)
- Montera huset med back. Kolla sprängskissen (finns på nätet, se länk här i forumet) så att allt hamnar rätt.
- Montera drev, kedja med mera inne i huset.
- Montera allt annat.
- Spänn mattan.
- Kapa urtag för växelspaken. Använd hålsåg och bågfil så blir det snyggast.
Klar.