Projekt: M1000 turbo

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
härligt! äntligen en försökskanin! :hello: hoppas att den fungerar bra för dig. vill gärna ha utlåtanden senare hur det fungerar och om det är värt att satsa på turbo. var sugen i vinter men hörde att det var några turbo 1000 på g (bland annat din) så jag fegade ut å väntar ett år till.

såg att du hade en koso dual egt. är det nån av cylindrarna som går magrare än den andra? köpte en singelmätare själv (snål som man är) och funderar vilken burk som är bäst att mäta på.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.692
825
113
Kramfors
Fint bygge!

Skulle var kul att veta några fakta

1.. vilken turbo är det storlek? Är det den Norska specialturbon för skoter? Eller kommer den från vanlig bil...?
2. Viket kompförhållande har du satt topparna till.?
3,. Tänkt laddtryck max ladd du tror den tål på resp komp förhållande.
4. Typ av oljepump till rundgång olöuja till turbon?

Har du bromsat den i bänk än ?

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Tja...här händer de inte så mycke för tillfället...några bilder finns på:

http://www.pixbox.se/alb_show_id1118537_page0.html

Har ej hunnit böra bygga på något än:bawling: så nu nyss beställde jag ett färdigt kitt istället, vill inte vara utan skoter i vinter:hmmmm:

Blev ett från Boondocker+ lite extra grejjor, så när de dyker upp om ca en månad blir de kanske mer fart här också!
...

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
fy fan. du får fan inte köra nå i jokkmokk med den. man blir fan tillräckligt skoterkåt av att höra skotrarna om dagarna.. ( hörde nån vid 3 tiden idag å det lät som ett monster:sad2: ). å om du nu måst ut å köra med den så skulle du kunna ta en sväng förbi nyborg..

Gleeen

Medlem
2 jul 2009
30
0
6
Jokkmokk
jao som ja tidigare skrivit så vart de ett Boondockers Racegas kitt! och turbon är en Garrett 3071! kommpet ligger på 10,5:1

De mesta är monterat efter boondockers ide´er förutom utblåset som fick gå ut genom en sidokåpa istället för in i tunneln

nej motern är inte bromsad än...har bara hunnit med en provtur och lite sladdande på vägen! ska försöka få till några småsaker innan en bromsning.

Om den nu skulle prestera mindre än 250 hk så kommer då iaf jag grina i en månad:hmmmm2:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Tja...här händer de inte så mycke för tillfället...några bilder finns på:

http://www.pixbox.se/alb_show_id1118537_page0.html

Har ej hunnit böra bygga på något än:bawling: så nu nyss beställde jag ett färdigt kitt istället, vill inte vara utan skoter i vinter:hmmmm:

Blev ett från Boondocker+ lite extra grejjor, så när de dyker upp om ca en månad blir de kanske mer fart här också!
yamaha nisse.... läs innan du skriver;)

Topic: Ska bli helkul o se nå siffror=D

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.692
825
113
Kramfors
Ok 10,5 i komp förhåll.. Det låter bra.

Personligen vill jag ha något lägre för än bättre hållbarhet och ännu högre laddtrycks möjligheter. Men 10,5 funkar ju bevisligen om man bara håller laddtrycksfingrarna i styr :biggrin1: