nää,de vet ja
jag var lite ute å cykla,den är inte löstagbar
Aj då .. Betydligt krångligare att porta
Snikportning som är relativt snabbt att göra och man inte berhöver vara portproffs för att göra----------------
Bredda utblåset ca 5mm och bredda insugskanalerna likvärdigt
Följ utblåsets originala utformning bara och höj INTE portarna något! Rör ej heller vinklarna på insugets inkast i cylindern . Och slipa bort allt gjutskägg som ser felande ut...
Du kan även kolla om det går att sänka hela cylindern för att optimera squisbandets klämspalt.. Är säker fegstor klämspalty på denna där. Sänk till 1,2mm om möjligt. Men då måste portarna höjas lika mycket som cylindern sänks!
Efter portning kan man kolla om förgasaren ska portas.. Om den är mindre än insugskanalen så bär det sig. Den bör vara minst lika stor som insugsröret.
Man kan få ut ca 10% mer overall pullver om man gjort allt rätt trotts enklare snikportning
Det går såklart att fullraceporta cylindern också men då krävs Proffsportat och hellst avstämd pipa till detta.
Då går det utan prioblem att få ut dubbla org effekten :rock: