Vi får ta det nån helg här framöver!Ja fi fan vad läckert det vart patte!
Du passade inte på att utöva lite poleringsonani på M8an?:blink1:
Tackar!kanon fint! väntar med intresse på uppdateringen av motorn!
Trevlig kommentarDet är en sån som dig man vill köpa sin skoter av!
Haha, din rackareHehe hoppas toppen å PPn ger dig mkt kul i vinter! Själv "råka" jag köpa ny maskin.. har en pipa som ligger å väntar på dig om du är sugen
Underbart och underbart!Haha
Jo fick tag på en underbar 09 Summit 800 så jag är grymt nöjd! Ring mig så kommer jag som ett brev på posten.. lite musik i garaget å ditt sällskap samt lite vaselin så är ja nöjd.. ;D
Jo, det går åt en hel del Autosol när jag är i garaget. Använder också en annan produkt som är grymt lättjobbad; Wizards metal polish.Snyggt bygge...väntar på flera "motorbilder" då allt är på plats.
En fråga har du kört med typ autosol också för att få delarna att blänka så?
Oavsett metod så kan man nog säga att det är en hel del jobb. Sen finns det ju grader av onani och för egen del kan jag inte alls med handen på hjärtat säga att jag det finns mycket mer att göra än jag någonsin gjort. Jag rengör så noga det går med avfettning och svampning, sedan gnuggas det med Autosol tills svetten flödar och lusten tar slut. Nu på senare tid har jag även börjat använda polermaskin då framlidne svärfar efterlämnade sig kvalitétsutrustning. Den sista lilla finishen brukar göras med Wizard. Nu är dock min burk slut, så det blir att inhandla....Är det mycket jobb med att polera upp chassit?
Kör du med våtslip innan du polerar?
Närmaste bygghandel och kolla om de har grov gummimatta eller plastskivor. Det beror ju lite på om man vill ha mjuk eller hård stänklapp. Min är tämligen hård. Billigaste alternativet är troligen om man har lite kontakter i anläggnings eller trasportbranchen. Användbara plastskivor används nog ibland till embalage och skydd. Fastsättningslisten görs enklast av vanlig plåt eller aluminium om man har det. För egen del föredrar jag givetsvis aluminiumOk nä de va absolut inte farligt är på jakt efter en stänkare till min jag med,men hittar inget att göra av eller ingen beg,du har inge tips? =)
Ok men om jag är ute efter en som är lite hårdare ungefär som din,vad ska jag kolla efter då,är skit dålig på sånt :becky:Närmaste bygghandel och kolla om de har grov gummimatta eller plastskivor. Det beror ju lite på om man vill ha mjuk eller hård stänklapp. Min är tämligen hård. Billigaste alternativet är troligen om man har lite kontakter i anläggnings eller trasportbranchen. Användbara plastskivor används nog ibland till embalage och skydd. Fastsättningslisten görs enklast av vanlig plåt eller aluminium om man har det. För egen del föredrar jag givetsvis aluminium