Projekt: förlänga en Renegade!

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Ja fi fan vad läckert det vart patte!
Du passade inte på att utöva lite poleringsonani på M8an?:blink1:
Vi får ta det nån helg här framöver!

kanon fint! väntar med intresse på uppdateringen av motorn!
Tackar!
Man är ju lite restriktiv så det blir nog bara grejer som går att återställa till orginal sedan, förutom kolvarna så planeras det; Boysen reeds, Cudneytopp & PPP-dämpare. Förmodligen Dynamo Joe´s variatorkit (eller Goodwin) också. Min ena hjärnhalva skulle vilja trailporta också, men då blir det genast krångligare.

Det är en sån som dig man vill köpa sin skoter av!
Trevlig kommentar :)
Sanningen är att jag tror ytterst få som köpt mina begagnade maskiner varit missnöjda med skicket iaf. Vi får väl se om det blir att byta upp sig efter kommande säsong!

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Hehe hoppas toppen å PPn ger dig mkt kul i vinter! Själv "råka" jag köpa ny maskin.. har en pipa som ligger å väntar på dig om du är sugen ;)

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Hehe hoppas toppen å PPn ger dig mkt kul i vinter! Själv "råka" jag köpa ny maskin.. har en pipa som ligger å väntar på dig om du är sugen ;)
Haha, din rackare ;)

Hoppas du fick tag i den maskin du ville! Får se om jag slår dig en signal när jag fått tillbaka veven. Känns som om det behövs en aning mer kompetens än mig själv när allt skall ihop igen :toung:

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Haha :D

Jo fick tag på en underbar 09 Summit 800 så jag är grymt nöjd! Ring mig så kommer jag som ett brev på posten.. lite musik i garaget å ditt sällskap samt lite vaselin så är ja nöjd.. ;D

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Liten uppdatering, dock utan bilder för tillfället. Fått lite presenter från bortom pölen; SLP Powder Pro, packningssats & Boysen Reeds. Hmmmm, det var ju billigt detta med presenter :biggrin1: Dessutom i dagarna hämtat ut spikrak, rengjord och nyinfettad vev från Westboms mekaniska. Erland is the man! Nerdrevning genomförd och ett variatorkit från Dynamoe Joe är på väg. Vi kom överens om att det som gäller för min maskin är ett orginal Summit kit. Skall bli sjukt spännande att utvärdera och kalibrera i vinter.

Lite andra saker i görningen också men de får redovisas när det sker :cool:

Inom nån vecka så vankas iaf ihopsättning av grejerna och uppstart. Kallast i länet idag var Nikkaluokta med -2' så det börjar ju snart brinna i knutarna :happy:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Snyggt bygge...väntar på flera "motorbilder" då allt är på plats.

En fråga har du kört med typ autosol också för att få delarna att blänka så?

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Snyggt bygge...väntar på flera "motorbilder" då allt är på plats.

En fråga har du kört med typ autosol också för att få delarna att blänka så?
Jo, det går åt en hel del Autosol när jag är i garaget. Använder också en annan produkt som är grymt lättjobbad; Wizards metal polish.

Finns bla här:
http://www.mtnprod.se/webshop/

Attachments

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Är det mycket jobb med att polera upp chassit?
Kör du med våtslip innan du polerar?

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Är det mycket jobb med att polera upp chassit?
Kör du med våtslip innan du polerar?
Oavsett metod så kan man nog säga att det är en hel del jobb. Sen finns det ju grader av onani och för egen del kan jag inte alls med handen på hjärtat säga att jag det finns mycket mer att göra än jag någonsin gjort. Jag rengör så noga det går med avfettning och svampning, sedan gnuggas det med Autosol tills svetten flödar och lusten tar slut. Nu på senare tid har jag även börjat använda polermaskin då framlidne svärfar efterlämnade sig kvalitétsutrustning. Den sista lilla finishen brukar göras med Wizard. Nu är dock min burk slut, så det blir att inhandla....

Vill man se äkta erotik rekommenderas denna länk:
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=186290

:madgrin:

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Det händer inte mycket, men lite :)

Breda laggar är ju sällan trist!
SLP PP, provade modellen på Summit XP ifjol och det gav mersmak.

Passade på att fräscha upp huven lite. Konservativt, jag vet, men mattsvart är klockrent på det mesta. Är inte mycket för flashiga dekaler, men tyckte det passade sig bra med en liten smygare.

Det som skymtade längst bak på maskinen ovan var inte en synvilla. Världens längsta stänkare finns där nu. Provmonterade idag för vidare planering. Den blir att nita fast samt nog kortas en del sen skall diodlyse fast i ett aluminiumbleck. Lyftbåge i rostfritt på G också.

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Nej, medan jag var på jakt på material att göra en så ramlade jag över denna på Tords Motorservice (beggad/piratgjord från en 440X). Precis som jag tänkte, men aningen längre :) 200 pix, bara att slå till!
Tror det kan bli rätt snyggt med LED-lampa längst bak och lyftbåge i rörkonstruktion.

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Ok nä de va absolut inte farligt är på jakt efter en stänkare till min jag med,men hittar inget att göra av eller ingen beg,du har inge tips? =)

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Ok nä de va absolut inte farligt är på jakt efter en stänkare till min jag med,men hittar inget att göra av eller ingen beg,du har inge tips? =)
Närmaste bygghandel och kolla om de har grov gummimatta eller plastskivor. Det beror ju lite på om man vill ha mjuk eller hård stänklapp. Min är tämligen hård. Billigaste alternativet är troligen om man har lite kontakter i anläggnings eller trasportbranchen. Användbara plastskivor används nog ibland till embalage och skydd. Fastsättningslisten görs enklast av vanlig plåt eller aluminium om man har det. För egen del föredrar jag givetsvis aluminium ;)

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Närmaste bygghandel och kolla om de har grov gummimatta eller plastskivor. Det beror ju lite på om man vill ha mjuk eller hård stänklapp. Min är tämligen hård. Billigaste alternativet är troligen om man har lite kontakter i anläggnings eller trasportbranchen. Användbara plastskivor används nog ibland till embalage och skydd. Fastsättningslisten görs enklast av vanlig plåt eller aluminium om man har det. För egen del föredrar jag givetsvis aluminium ;)
Ok men om jag är ute efter en som är lite hårdare ungefär som din,vad ska jag kolla efter då,är skit dålig på sånt :becky:
Vad har du för mått på din stänka? =)

Last edited:

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Händer lite smågrejer med jämna mellanrum. Monteral led-lyset bakpå och även passat in Better Boards. Hade en initial idé om att skapa ytterligare lite luft i fotstegen vilket nu blir av vare sig jag vill eller ej....:hahaha:

Idag anländer variatorkitet (DJ) och till helgen får jag nog hem cylindrarna efter lite omsorg. Med lite flax så blir det att montera ihop motorn om någon helg :)

Hoho, man längtar lite om man så säger!

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Själv gjorde jag en av en stänka från en lastbil. Fladdrade ingenting, den höll sig alltså "rak" hela tiden och betedde sig som orginal stänkan :)