Skoterpremiär för öviksbor!

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Hallå!

har kikat på ett par trådar och samspråkat med lite folk häromkring övik.

Vad tror ni öviksbor om en skoterträff?

Mitt förslag då är isåfall en "premiär" körning? För att lätta på trycket i gastummen osv.

Var i solberg igår. 1dm snö. Ligger rätt stadigt kvar efter några dagar utan nederbörd. Så det ser ljus ut.

Men som sagt, vad tror ni? Planera in en träff (i förslagsvis solberg) och träffas och snacka skit och bara leva livet? Borde väll gå planera in i slutet av november redan?

Bara morfädrar som väntar på påsken föratt köra skoter;)

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Tycker det låter riktigt bra med en träff, blir roligt att träffa lite nytt folk också!

Btw: Snöar i Solberg nu!:beer:

D

Deleted member 6797

VA I H-VETE? vi här i piteå som ligg norr om er har de it snöa än.

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Sry för OT, men Waahlvik, då snön väl kommer så borde vi dra ihop nått liknande i Piteorten..

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Nu gissar jag lite men, jag antar att en hel del kommer komma med bil å släp!
Blir kanske risk att parkeringen blir lite trång, kanske kan vara nått att tänka på!

PowderRider

Välkänd medlem
15 mar 2007
150
0
6
Bredbyn
ja det är sant.. men vi får parkera runt hela solberg..:laugh:

fick bara en vild tanke, skulle vara skoj med nån efterfest efter hel dags körande med massa trevligt folk:)

vad sägs?

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
instämmer, de skulle bli pricken över i:et att få dricka pilsner och umgås efter att ha kört skoter hela dagen:D

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Kom bara å tänka på en sak!
Det skulle juh vara smart att göra nått bra för Solberg också om vi kommer så många, behöver juh inte vara nått märkvärdigt, men tex att köpa grillkorven på handlarn! :)
Var bara ett exempel för att väcka en tanke/diskussion/förslag!

För kommer det ett helt gäng som invaderar Solberg och vi stör dom som bor där så kan det juh ganska fort gå från trevligt till mindre trevligt.

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Kom bara å tänka på en sak!
Det skulle juh vara smart att göra nått bra för Solberg också om vi kommer så många, behöver juh inte vara nått märkvärdigt, men tex att köpa grillkorven på handlarn! :)
Var bara ett exempel för att väcka en tanke/diskussion/förslag!

För kommer det ett helt gäng som invaderar Solberg och vi stör dom som bor där så kan det juh ganska fort gå från trevligt till mindre trevligt.

Tycker jag var en bra ide också, stödja bygden lite medans vi är där:rolleyes:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Klart vi handlar maten och bensinen utav handlarn. Och blir det en helg och man vill stanna över / dricka en pilsner så är det ju bara höra med Arne och se om man inte kan få nå sjyssta stugpriser? för det snöar i solberg nu. Så i november tror jag helt klart man kan köra lite ledkörning och bomba en och annan myr.

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Det skulle vara riktigt skoj att träffa lite "skoter Ö-vikare".
Men om det blir skoter från Bjästa så hoppas jag verkligen att jag lyckas få med mig någon som hittar till Solberg med skoter. För jag gör då inte det, haha. :laugh:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
ja finns det snö här "nere" på låglandet så går det ju kanske organisera en utflykt. Men sjkälva poängen som jag hade i det hela va ju att man kanske skulle kunna fara dit och köra, innan det går köra här hemma. Just för att få "börja tidigt".

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
Får jag tillbaka mina boggie dämpare snart så borde det gå. Btw folk som har stora vagnar kanske kan styra upp en samåkning?

Har plats för mig plus 3/4 till beroende på modell på min vagn..