Boost III. Hur stor blir skillnaden med att göra så? märker man om man gör det med orginal reeds och korg?
. Som jag brukar säga många bäckar små gör floden. Jag portar alltid krogarna vare sig org reeds eller boyesen eller andra ,,beroende på hur klumpigt gjorda korgar man har så ger det mer eller mindre. När jag portar så slipar jag bort hutlöst med matrial,,Jag planslipar hela korgen så tikllockmed all gummitätnings yta försvinner från korgarna. (mycket jobb) denna gummi gushlan som fabrikanterna kläggar dit är bara klumpigt skit och är bara till för att få skiten att var lite tystare i klappret.. Som om man skulle märka skillnad :laugh:
Som sagt jag portar skelettet lövtunnt till bristningsgränsen och har högst 1mm tätyta kvar för reeden, Dååå märker man att man har lite mer flöde och svar/toppeffekt mm och justera man till bestyckningen på detta så har man större vinst avdet hela...., Kan kännas ungfär som ett reedbyte från org till boysen ungefär...eller som montering av reedspacers..Alla dess uingrepp har ju sina bra egenskaper. Spacers monterar man dock bara på vevhusmatade motorer som reedmembranen täcker Boostporten,(inte alla har fördel av spacer med andra ord)
W-forse gillar jag inte alls för dom har för mycket dött skelätt och många stillastående delar i vägen typ reedfästen som är i vägen för flödet. s. Dom kan helt enkelt inte flöda bättre än en standardkorg,,som är portad ,,endast sämmre,,Vanlig lågist tänkande helt enkelt.. varför är då w-forse bättre på högvarv frågar man sig. Jo av den enkla anled att dom består av flera små reeds som jobbar snabbare och det är bra för högre varv,,Dom stooora boyesen och org är för lånsamma helt enkelt pga storleken och tjockleken.
Därav mitt specialbygge som har både har små reeds som är supertunna och lättöppnade och har ännu bättre flöde än en org korg med boyesen och är minst lika snabba som W-forse. Gissa hur bra dom funkar i både botten o topp
Jag är helt sjukt nöjd med dom,,,men som sagt måste endurancetestas och jag har fler versioner som ska köras i vinter och fler matrial att utvärdera (har tagit flera år hitintills),,Hoppas kunna erbjuda dessa till en mindre skara folk som vill ha det bästa av det värsta när dom är färdigtestade.