lynx 600rs -09 söker lite info mmh

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
hej nu blir det nog så att rev 440/600 07:an byts ut mot en lynx 600rs 09:a som endast gått 55mil.

men det finns ju varken nån info i tidningar eller hemsidor ang rs modellerna inte ens i skoter banken.

jag skall ha den för fsx och mycket rullåkning och lek.

nån sjuka man bör titta upp samt hur mycket drar den, samt hur viktigt är det med service etc lika som medd 440 typ eller....
har hört att just denna motor skall vara mycket bättre än den lite äldre serien bla kolvringar skall hålla skitbra.

nån som vet hk?
och vikt? är den tyngre än skidoos rs modell?

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
jo ca 130hk vet jag det är men så är det i dom flesta race 600or nu från 09 och uppåt.
men varför finns ingen info på brp hemsida?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
jaa de är 130 skottare i dem motorerna:) och polarn kör nu med en lynx.kan säga..den står rakt upp på gräsmattan så i snö lär den oxå göra de;).
har då inte hört attt de har varit något problem med dom iaf.. isf borde de ju redan vara utbytt..gå till din ÅF å fråga..är de nå så äre bara å lämna in så fixar dem de;)...

finns inte Skidoos RS med där heller? om den gör de så äre ju bara kolla speccen dära.. typ samma maskin.....(och nej för den som ska gnälla.jag säger inte att dem är exakt likadana.men dom har likadana motorer-styren:) osv.)

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
jaa de är 130 skottare i dem motorerna:) och polarn kör nu med en lynx.kan säga..den står rakt upp på gräsmattan så i snö lär den oxå göra de;).
har då inte hört attt de har varit något problem med dom iaf.. isf borde de ju redan vara utbytt..gå till din ÅF å fråga..är de nå så äre bara å lämna in så fixar dem de;)...

finns inte Skidoos RS med där heller? om den gör de så äre ju bara kolla speccen dära.. typ samma maskin.....(och nej för den som ska gnälla.jag säger inte att dem är exakt likadana.men dom har likadana motorer-styren:) osv.)
Tell me moore! :D

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
skidres finns det tydligen gott om i den enligt han jag ska köpa den av lär man hänga över styret vid acc för att inte dra över he he dock lär det vara rätt hyffsat med fäste då men ändå he he

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
skidres finns det tydligen gott om i den enligt han jag ska köpa den av lär man hänga över styret vid acc för att inte dra över he he dock lär det vara rätt hyffsat med fäste då men ändå he he
Kom med uppdate när du hämtat skotern ifall det blir nån affär! :D

R

Robin

Jag har alla Bulletin medelanden, racinghandbok, race tips osv till Lynx RS 08 och 09 på datorn om det är intressant.

Min maskin, en -08a:

bian

Välkänd medlem
4 nov 2006
108
0
6
Jämtland
Om du har racinghandboken på datorn och skulle ha lust, så får du gärna skicka den till mig.
//Tobias

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
Jag har alla Bulletin medelanden, racinghandbok, race tips osv till Lynx RS 08 och 09 på datorn om det är intressant.

Min maskin, en -08a:

åh dom är fan så porriga:rock:
jag ska ju köpa en 09:a men har dom gjort nått på dom mellan 08 å 09? nån sjuka?

sen lär jag väl ta och beställa en stor tank :)
sen ska det hoppas och lekas:rock:

R

Robin

Exakta skillnaden vet jag ej men det är andra motorfästen, annan matta, högre dyna och säkert någon extra förstärkning i framvagnen gämtemot 08an.

Jag har alla dessa grejer på min 08 också samt ny 09ans matta och alla uppdateringa och bulletiner åtgärdade. (utom 09ans dyna då) så förhoppningsvis ska den gå felfritt i vinter.
08ans matta var tydligen piss kass och 09an ska tydligen vara bättre.

1600kr kostar stora tanken hos ÅF utan alla plugga som man "måste" ha.
Jag har bara beställt tanken utan pluggar för bränslemätare osvosv då jag är övertygad om att jag kan fixa det själv utan att köpa ett par plastpluggar för drygt 1400kr som åt ville ha :S

robin.aidantausta@hotmail.com är mailadressen för den som vill ha information om alla uppdateringar, racetips, bulletiner osv..

mr.strigo

Medlem
9 okt 2007
18
0
1
umeå
Tänkte bara fylla på lite i detta ämne :)
har köpt en Lynx RS -09 som bara gått led.
Har nyss monterat stora tanken på den, köpte inte dom dyra pluggarna. gick bra ändå!
Däremot är jag osäker på vilka munstycken man ska köra på den när man bara kör led??
Han jag köpte den av tyckte att det hade en tendens att börja gå varm i blötsnö samt riktigt puder klättring..nån som kör en RS bara på led, som kan berätta vilka munstycken dom använder?

R

Robin

Tänkte bara fylla på lite i detta ämne :)
har köpt en Lynx RS -09 som bara gått led.
Har nyss monterat stora tanken på den, köpte inte dom dyra pluggarna. gick bra ändå!
Däremot är jag osäker på vilka munstycken man ska köra på den när man bara kör led??
Han jag köpte den av tyckte att det hade en tendens att börja gå varm i blötsnö samt riktigt puder klättring..nån som kör en RS bara på led, som kan berätta vilka munstycken dom använder?
Hur löste du problemet med pluggarna?

Tuktt

Aktiv medlem
27 mar 2008
54
0
1
Boliden/Skellefteå
Jag har just gjort mig av med en ski-doo 600rs -08 som jag hade som lek och led skoter. den tog mellan 4 och 6 liter milen... därför jag gjorde mig av med den och köpte en re800 -09 som är minst lika rolig om inte roligare. det är ju inte så mycket att köra i 600orna men ruggit roligt acc att leka med... Men det blir lättare om du ställer lite frågor =) men har du hittat någon till ett dugligt pris? eller blir det bara första bästa på blocket? =)

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
4-6 liter milen??? låter som att du inte var så haj på att bestycka eller så hade du hål i slangen.
jag har kört 200mil med min och den drar VÄLDIGT sällan över 4liter milen.
ledkörning ligger jag på ca 1.5 och lek på våren i tungt före uppe i björkliden/riksgränsen 3.5l

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
är så himla himla sugen på en RS eftersom jag har planer på att börja hoppa och köra freeride osv!!! Ska kanske åka och kolla på en 600RS som gått 80mil och under dom milen även 4 backtävlingar, ser himla fräsh ut och fin osv osv, nå jag borde kolla efter? känna på dämarna eller provköra osv? fråga han om nå spec info osv? för tror inte skotern är sönder eller sne i chassiet efter 4 backtävlingar :) Men man vet aldrig! Hjälp tack! //mvh Robin

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
är så himla himla sugen på en RS eftersom jag har planer på att börja hoppa och köra freeride osv!!! Ska kanske åka och kolla på en 600RS som gått 80mil och under dom milen även 4 backtävlingar, ser himla fräsh ut och fin osv osv, nå jag borde kolla efter? känna på dämarna eller provköra osv? fråga han om nå spec info osv? för tror inte skotern är sönder eller sne i chassiet efter 4 backtävlingar :) Men man vet aldrig! Hjälp tack! //mvh Robin

Du skall alltid provköra en skoter, det anser jag!! Sen kolla chassit så det är rakt. Är det en -09 så har du ju garanti på den så blir det något så är det bara lämna in!
Så det väsentliga är att kolla chassit så inte det fått sig någon smäll!

mvh//Ronny

R

Robin

Sprickor i dämpartornen, sprickor i motorfäste, sprickor i rören till pyramid vid tanken är det du framförallt bör kika på chassi mässigt.
Hör också efter så alla uppdateringar är gjorda.
Därefter är det mestadels det vanliga, sprickor i boggi, kompmät, kolla efter olje/bensinläckage, kondition på dämpare osv.

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
Sprickor i dämpartornen, sprickor i motorfäste, sprickor i rören till pyramid vid tanken är det du framförallt bör kika på chassi mässigt.
Hör också efter så alla uppdateringar är gjorda.
Därefter är det mestadels det vanliga, sprickor i boggi, kompmät, kolla efter olje/bensinläckage, kondition på dämpare osv.
vart skulle den isf läcka bensin och olja?