PolariCat 700

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.764
844
113
Kramfors
Håll koll på kompförhållandet bara så inte det blir tok högt när du planar topparna!! Gå inte över 12,5-1 i första läget och kör 98 okt !! Den kan bli helt galen och tokspika nu när du höjer kompförhållandet tack vare dom väldigt smala stingrarna,,

Den kan sticka iväg över 1,4 kg på en planing av 0,7mm i värsta fall

En planing av 0,8mm på TC 900an gav 13,5-1 i kompförhållande direkt från org vad det nu var? ,,men över 11,5-1 har tc 900 ivf. Du måste kolla noga vad du har innan planing.

Ser ut som det finns groteskt med mos att hämta ur dom där cylindrarna..:)

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Örrbacken (Docksta/ö-vik)
AAAAHHHH..... Äntligen så har mitt kedjehus fått ett nytt bromsoksfäste fastsvetsat, nu är det bara ett lagerbyte i kedjehuset kvar, så går det att börja skruva ihop sakerna...

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Idag tog jag å uppdaterade förarpossitionen lite med ett nytt styre och styrhöjjare... Det är bara provmonterat så jag vet att fatbar övergången sitter fel, men det är bara för att testa sitt/stå känslan... Jag väntar fortfarande på lite småsaker innan jag kan skruva ihop allt, men jag hoppas det ordnar sig i veckan så man kan få lite julkul...

här är i alla fall några billder på styre och höjjare...

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Det har hänt lite mellan allt julmatsätande... Men ett par handskydd har det blivit, dessutom svetsat sprickor och förstärkt boggien, jag har även hunnit trycka på nonslip drivhjulen. Så nu är det faktist bara lite skruva ihop kvar, så med lite tur å hjälp så går det att provköra innan nyår....

Gott nytt år på er allesammans....

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Det har inte hänt så mycket på några veckor, eftersom man är ett "knövel" och lyckades sträcka sönder ett korsband i vänster knät, så man har hoppat på kryckor några veckor... Men nu tog jag å förpassade min kropp ner till garaget å skruvade i helgen, så nu är det nära till provkörning...

Wilwood oket på plats, funkar perfekt...

Nu sitter även 8 kuggs nonslipisarna där dom ska va...

Såja... Ser ganska bra ut om ja för tycka själv.

Nu är det inte mycket kvar innan man kan släppa ner han från motorstöden å köra en sväng...

Last edited:

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Såja... Äntligen startad å provkörd, inget fäste men den kändes pigg, men franförallt så funkade nya wilwood oket över förväntan.... lägger in ett litet videoklipp av första provrundan runt huset...
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=d3F0g6Z_Hys[/ame]

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Här kommer en liten uppdatering efter helgens provkörning.... det första som ja blev tvungen att snabbmodifiera va bakre boggie fästet eftersom det har blivit nästan 10cm längre slaglängd fram på boggien.... jag fick även chimsa om framboggiedämparfjädern som blivit för hård efter boggie modifieringen...

Sen så får jag nog ge han lite mera mat nu när tännigen står rätt, det ser lite torrt ut
(420 nu så ja ska gå upp till 440... har inga större munstycken för tillfället)

Här kommer några bilder på slutresultatet... Det bästa av all modifieringen blev faktist bromsen, fan va wilwood bromsen funkar bra...

Vi ses på Leden....

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Kul att den går!
Vi ses kanske efter leden här framöver. Vi är ju ändå "grannar", hehe. Nästan iaf. :rolleyes:

Såg på filmen vars du bor nu också, tar ju bara 20-30min max från mig. Haha.

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Imorron (lördag 06 02 2010) är det test å skruvar dag så alla som dyker upp i docksta Ca: 11:00 kan få sig en provtur.... annars så kan vi ju alltid köra ikapp... SEE YA....

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Eftersom ja hade lite mesh över så tog jag å sydde ett par snöskydd till luftfiltren....

I morron så blir det nya provkörningar å då åker stingersena in igen (numera 200 lång å 27mm diameter)

Å förmodlgen mindre huvudmunstycken åxå, 430 nu..

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.764
844
113
Kramfors
Hoppsan ,,ska du lämna sugrören? Det ska bli högintresant att höra vad du säger när du monterat 27mm .

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
En trevlig dag för lite testkörning

Nu sitter 420 munstyckena i men den går fortfarande lite fett så det blir 410or i morron, å då är jag tillbaka till fjolårets bestyckning, Där emot så vill han varva mindre med varma pipor, kall så inga problem upp till 8500 men varm är det tvärstopp vid 8000... å som sagt 27mm stinger 200mm lång nu

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.764
844
113
Kramfors
Mycket intresant.,, Den lär nog få tillbaka mer i toppvarv när du bestyckat ner.

Hur mycket varavade den förut me 25mm stinger?