Kolfiberrör

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.256
1.087
113
Stora Blåsjön
Har fått tag på en bra kontakt på kolfiberrör från kina.

Prisexempel: 350x70x1.5mm kostar ca 350kr inkl frakt och moms. (Kostar ca 1000kr i Sverige där jag hittat)

Så jag tänkte kolla om någon fler är intresserade av kolfiberrör till tex ljuddämpare. Tänkte lägga en beställning på rör rätt snart.

Man kan välja vilken yta man vill ha tex matt eller blank. Även hur väven ska ligga. Priset har ingen påverkan av detta.

Skicka ett pm så kollar jag upp vad det rör du behöver kostar, så kan vi spara lite frakt.

EDIT: fick en bild på 2st olika mönster och hur rören ser ut.

Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.256
1.087
113
Stora Blåsjön
Har skickat iväg beställningen på mina rör nu. Så jag får väll se om några veckor hur kvalitén är, finns intresse så kan jag beställa mer, får bättre pris ju mer jag köper, för varje gång.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.256
1.087
113
Stora Blåsjön
Vad kostar ett rör som är 450 långt, 100-150 i dia, 1,5 material?
Köper man ett rör 130mm i diameter kostar det ca 1200kr inkl frakt och moms.
Annars om man köper några fler så ligger dom på ca 550+frakt, inkl moms.
Annledningen är att dom vill ha betalt för formen om man köper enstaka rör som det inte finns form till, däremot så bjuder dom på det om man köper några fler.

Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.256
1.087
113
Stora Blåsjön
hur tjockt gods? får man välja det också?
det är nog hur tjockt du vill, finns säkert en begrännsning i tillverkningsmetoden. Men skicka ett förslag så kollar jag om det går att göra, dom tillverkar alla rör efter beställning så det går nog göra precis som man vill.

merca: nej dom gör bara rör

tonix: jag inväntar svar på din fråga, dom hade en färdig form iallafall så det lär nog bli rätt bra pris skulle jag tro.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
det är nog hur tjockt du vill, finns säkert en begrännsning i tillverkningsmetoden. Men skicka ett förslag så kollar jag om det går att göra, dom tillverkar alla rör efter beställning så det går nog göra precis som man vill.

merca: nej dom gör bara rör

tonix: jag inväntar svar på din fråga, dom hade en färdig form iallafall så det lär nog bli rätt bra pris skulle jag tro.
GOTT

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Vad tror du ett rör med diametern 110mm, längd 210mm och 2mm tjock skulle gå på ? Tänkte ha till slutburk.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.256
1.087
113
Stora Blåsjön
okey, när kommer dom isf? å när ska det degas? å till vem(dig antar ja men lika bra fråga)?
Jag betalade mina rör i fredags och de fick pengarna igår (tisdag) och dom skulle tillverkas idag. Så jag skulle ha dom här troligen 12 november.
Så det tar alltså ca 3 veckor totalt. Vill du ha rören går dom säkert att få med i samma sändning som mina rör, så spar man säkert lite frakt.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Jag betalade mina rör i fredags och de fick pengarna igår (tisdag) och dom skulle tillverkas idag. Så jag skulle ha dom här troligen 12 november.
Så det tar alltså ca 3 veckor totalt. Vill du ha rören går dom säkert att få med i samma sändning som mina rör, så spar man säkert lite frakt.

ja det vore väl lämpligt, men hur löser man det? öjj förresten hur mycket ligger frakten på från dom där länderna då?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.256
1.087
113
Stora Blåsjön
Nu har jag fått lite svar:
Yamaha nisse: ja dom kan göra snea rör :) fast det lät som det var väldigt dyrt!

HampusDj: dom hade ingen form för 106mm invändigt men 107 så antingen får man ta 111mm ytterdiameter eller göra godset lite tunnare. Men ett rör med 107 inner och 111 yttre skulle kosta ca 550kr + frakt.

tonix: som vi kom överränns igår så har jag beställt och betalat dina rör så dom kommer med samma sändning som mina rör.