Skotrar och lögner!

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
hahaah jomen det är alltid lika skrattretande mad alla olika sorters lögner!

har även en klasskompis som är lite rolig med hans rövarhistorier, han påstod att han och hans kompis hade hoppat 29meter med en gammal yamaha ex och i luften hade hans rygg skrapat i marken och just innan dom landade bromsade han den så dom landade rakt! ;) ruff riders dom är väll en fis i rymden! ;)

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
hahaah jomen det är alltid lika skrattretande mad alla olika sorters lögner!

har även en klasskompis som är lite rolig med hans rövarhistorier, han påstod att han och hans kompis hade hoppat 29meter med en gammal yamaha ex och i luften hade hans rygg skrapat i marken och just innan dom landade bromsade han den så dom landade rakt! ;) ruff riders dom är väll en fis i rymden! ;)
Det var inte illa!:rock:

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
har även kanske en av dom roligaste ljug kracherna. Han med srv:n påstod sig hade hållit upp skotern och tejpat gasen i pull patte. Personen som stod bakom och häll upp skotern orkade inte hålla upp den! Skotern sprang iväg rakt in i en telofonspolpe. Märket på skotern var som om du kört kanske 5km/h in i en björk! AHAHAHAHAH när ja fick höra det av han skrattade jag timmar ut! :D

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Hade en klasskompis när jag gick gymnasiet som var en riktigt inbiten skidoo fanatiker.
Han påstod att den hårigaste skotern som någonsin byggts för fart samt ban körning var en formula 3 från 96 (hade nog mycket att göra med att han äger en sådan)

Han menade att under 90talet så dominerade formula 3orna på banorna för att dom gick såpass fort så man kunde ligga i 160km/h över hela banan.
När jag sedan argumenterade att easy ride boggien som sitter i formulan troligen är det sämsta som rullat ur skidoo fabriken kallade han mig en idiot som inte kan något å gick surt därifrån :D

B

Biosteel

Hade en klasskompis när jag gick gymnasiet som var en riktigt inbiten skidoo fanatiker.
Han påstod att den hårigaste skotern som någonsin byggts för fart samt ban körning var en formula 3 från 96 (hade nog mycket att göra med att han äger en sådan)

Han menade att under 90talet så dominerade formula 3orna på banorna för att dom gick såpass fort så man kunde ligga i 160km/h över hela banan.
När jag sedan argumenterade att easy ride boggien som sitter i formulan troligen är det sämsta som rullat ur skidoo fabriken kallade han mig en idiot som inte kan något å gick surt därifrån :D

HAHAHAHAHAHAH 160 på banan ???????? de vore något att se vid första kurvan :rock:

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH 160 runt banan :eviltongue:

R

Robin

Egentligen borde inte rullstarta en skoter vara ett allt för stort problem.
Rent teoretiskt bör man ju kunna spänna upp remspänningen så pass att den inte slirar på primären och bogsera igång skotern då mattan sällan "glider" och på så sätt ta sig hem om man ex har en trasig magnapull och utan startsnöre till variatorn.

Bara ett litet inflik i det hela.

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
Rent teoretiskt bör man ju kunna spänna upp remspänningen så pass att den inte slirar på primären och bogsera igång skotern då mattan sällan "glider" och på så sätt ta sig hem om man ex har en trasig magnapull och utan startsnöre till variatorn.

haha nämen knappast troligt på en yamaha srv från 1980års :D och skulle det vara ´så kan du ju bara ta snöret från magnapullen och linda runt variatorn! :D

R

Robin

haha nämen knappast troligt på en yamaha srv från 1980års :D och skulle det vara ´så kan du ju bara ta snöret från magnapullen och linda runt variatorn! :D
Ser inte varför det inte skulle funka på en SRV, då principen är den samma på vilken maskin du än tar.
Går snöret av så slinker det ju oftast in magnapullen, inte något man vill börja skruva i mitt på fjället.

Inte nu för att bara säga emot men som sagt, helt omöjligt är det ju inte.

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta

Vilken skoter har du möjlighet att spänna remmen så pass hårt så att de skulle funka? Samt har med verktyg för att utföra denna åtgärd? Men kan även jag inflika dårå å säga att det var inte frågan om att dra igång med annan skoter utan det var på egen hand genom att springa bredvid skotern och skjuta på i styret, ungefär som med en moped etc... Vilket jag anser vara helt omöjligt bara sådär ändå. Visst fan kankse nån jävel lyckas efter lite justeringar här å där! men inte bara ändå ute efter leden!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag testade en Z1 förra året, och om jag inte missminner mig helt stod mätaren på 220....

Jag hajjade direkt att det var galet och kollade ist på GPS som jag hade hängande i en ögla på jackan..

152.....

B

Biosteel

Jag testade en Z1 förra året, och om jag inte missminner mig helt stod mätaren på 220....

Jag hajjade direkt att det var galet och kollade ist på GPS som jag hade hängande i en ögla på jackan..

152.....
nu får jag hoppas du skämtar eller att du hade pallat upp skotern ?:bawling:

D

Deleted member 9532

Har en polare som snackar om att han åker skoter hela tiden, att familjen har flera stycken... Ena dagen är det en 600, andra dagen så är det en 700. Xenonljus och hela kittet.

Har försökt få honom att visa bilder, efter ett tag skickade han några bilder på "Familjeskotern"... Jag såg att det satt nr 4 klistrat på rutan så jag kollade upp regnumret. Det visade sig vara en hyrskoter. Jag ifrågasatte detta och han förklarade att deras skoter var en likadan, han hade bara tagit fel bilder...

Shit, killen verkar inte veta var han ska sluta....

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
nu får jag hoppas du skämtar eller att du hade pallat upp skotern ?:bawling:

Nej jag skämtar inte.. testhojjen hade vi i Vasssjön förra året oxh var Artics Z1.

Den visade 220km/t på mätaren, men det va fel som jag skrev ovan... Den gick då enl GPS bara i 152km/t..

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
Hörde att det var en kille som ville ha ut försäkrings pengar på sin skoter, Så han tejpade gasen och siktade in sig på ett träd och startade. Sen när han hade ringt till försäkrings bolaget och försäkrings gubbarna eller tjejerna kom för att kolla, så satt tejpen på gasen kvar :p !!!! :)

vet ej om det är sant dock, men det låter kul
Den roligaste jag hört ialla fall