Hej, har ett par frågor nu till er som antingen är servicetekniker eller har haft/har samma problem som mig, och som löst dom
Skotern som jag har är en 08:as lynx 600 sdi, och gått 107mil, köpt ny 09:e
Problemet jag har är att skotern "boggar" när man har legat och kört en längre bit i hastigheter runt 60-80km/h och man vill tvärgasa för ett hopp eller liknande.
Har läst på dootalk lite, och det finns flera som haft liknande problem, men mest på äldre modeller.
Jag har hört från en del att de har samma problem som mig.
Tänkbara fel som jag läst mig till på dootalk och hört mig efter om är.
Bränslepumpen.
Annan mappning, men det kanske bara gäller äldre modeller.
TPS.
Variatorerna.
Bränslepumpen kan det vara, den orkar inte hålla med bränsle, har även hört med BRP i Umeå och dom sa att på den del skotrar har dom haft problem. Man fick lämna i på service.
Mappningen vet jag inte, har dom kommit med så många omprogrammeringar sedan 08?.
Kan dock vara så att man ska köra in ett nyare program, för jag köpte min 09, och den kan vara en tidig 08 i produktion som nya uppdateringar inte las in på.
Om dom lägger in en ny mapp på skotern, ska TPS nollas och kalibreras in på nytt mot ECM.
Variatorerna kan det mycket väl vara, för dom växlar som skit enligt mig.
Vänder denna fråga till er andra för att få höra ERA delade meningar.
Skotern som jag har är en 08:as lynx 600 sdi, och gått 107mil, köpt ny 09:e
Problemet jag har är att skotern "boggar" när man har legat och kört en längre bit i hastigheter runt 60-80km/h och man vill tvärgasa för ett hopp eller liknande.
Har läst på dootalk lite, och det finns flera som haft liknande problem, men mest på äldre modeller.
Jag har hört från en del att de har samma problem som mig.
Tänkbara fel som jag läst mig till på dootalk och hört mig efter om är.
Bränslepumpen.
Annan mappning, men det kanske bara gäller äldre modeller.
TPS.
Variatorerna.
Bränslepumpen kan det vara, den orkar inte hålla med bränsle, har även hört med BRP i Umeå och dom sa att på den del skotrar har dom haft problem. Man fick lämna i på service.
Mappningen vet jag inte, har dom kommit med så många omprogrammeringar sedan 08?.
Kan dock vara så att man ska köra in ett nyare program, för jag köpte min 09, och den kan vara en tidig 08 i produktion som nya uppdateringar inte las in på.
Om dom lägger in en ny mapp på skotern, ska TPS nollas och kalibreras in på nytt mot ECM.
Variatorerna kan det mycket väl vara, för dom växlar som skit enligt mig.
Vänder denna fråga till er andra för att få höra ERA delade meningar.