Låter som det är en BV206 du behöver, fast den får du inte under 30k.. åsså kanske det inte riktigt räknas som skoter även fast den har band.
Ni ska alltså köra med två skotrar, och du vill få plats med en vuxen och ett barn... humm.. då kan du ju i princip ta vilken "sportigare" skoter som helst och smacka på en dubbeldyna.
Att hitta något som är omöjligt att köra fast med blir nog svårare, allt går att köra fast med och ju svårare det är att köra fast med dom ju svårare brukar det vara att komma loss när man väl har kört fast.
Min Yeti till exempel är nästan omöjlig att köra fast med om man inte vill köra fast, men å andra sidan så är det inte roligt när man väl kör fast med den.
Vi var lite i samma sits i fjol som du är i nu, och vi kom fram till att en yamaha XTC 600 -97 var en lämplig skoter. Vi hade även turen att hitta en med elstart och back.
Anledningen till att det blev just den skotern var för att
1. Den är lätt att få loss när man kör fast
2. Den är lätt att styra
3. Det är en mycket pålitlig skoter
4. Den gör inga skidlyft men är ändå en rätt kul skoter, så man törs låta ungarna känna lite på gasen.
5. Det går utmärkt att sätta en dubbeldyna på den.
Jag föreslog att vi skulle sälja iväg den i år testa något nytt, men då blängde hon ilsket på mig och tyckte att "Du rör inte min skoter" så tydligen är hon nöjd med den.
Men man bör ha minst 32mm kammar på den, "orginal"-mattan har bara 19mm kammar och det är för lite.
Just nu är jag dock på jakt efter en dubbeldyna till den och de som finns på blocket just nu tycker jag är för dyra.. Man är ju lite snål också
Men köp ingen äldre yamaha med termosdämpare, utan se till att få något med "riktig" framvagn.