Planet Snowmobile?

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tjena,

Någon som har release-datum på Planet Snowmobile?
Vet att den har premiärvisats i helgen, men bör den inte komma upp på viddyscope.com ungefär i samma veva?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.132
959
113
Stora Blåsjön
Tror inte den är riktigt klar, för det var något prat mitt i filmen som lät som det som var i början dock väldigt långt i bakgrunden men det fanns där, så det har nog blivit något knas vid redigeringen. Borde komma snart, såg den 2gg och det är en riktigt skön film som bara gör att man vill ut och köra!
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
tydligen var det dubbla ljudslingor eller nåt en kort stund mitt i filmen som Micke inte upptäckte förräns på visningen igår om jag förstod saken rätt.
antar att han vil fixa detta innan filmen släpps.

filmen i sig var underbar och innehöll faktiskt en del annorlunda saker gentemot andra filmer.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
tydligen var det dubbla ljudslingor eller nåt en kort stund mitt i filmen som Micke inte upptäckte förräns på visningen igår om jag förstod saken rätt.
antar att han vil fixa detta innan filmen släpps.

filmen i sig var underbar och innehöll faktiskt en del annorlunda saker gentemot andra filmer.
Jo de kör helt klart med mer "upplevelse" film eller vad man ska säga, dvs inte så mycket ös utan mer soft musik och mer njuta av körningen. Vilket jag gillar som fan då jag ofta själv lyssnar på musik när man flyter runt uppe på fjället :) Men jag tyckte dock att det ibland är för mycket prat och för lite körning, iaf fördelat över speltiden då denna film är rätt kort. Pratat is sig är sjysst men ville ha längre körsekvenser, stundtals iaf. Men på det stora hela så gillar jag Thomas film som fan, överlägset skönare att kolla på den här typen av film än med amerikansk ös metal genom hela filmen...
Wärdin (eller vad han hette, han med assaulten) sekvensen är det förövrigt stora plus poäng på iaf, gillar den som fan och man får sånt sjukt sug efter puder :argh:
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Jo de kör helt klart med mer "upplevelse" film eller vad man ska säga, dvs inte så mycket ös utan mer soft musik och mer njuta av körningen. Vilket jag gillar som fan då jag ofta själv lyssnar på musik när man flyter runt uppe på fjället :) Men jag tyckte dock att det ibland är för mycket prat och för lite körning, iaf fördelat över speltiden då denna film är rätt kort. Pratat is sig är sjysst men ville ha längre körsekvenser, stundtals iaf. Men på det stora hela så gillar jag Thomas film som fan, överlägset skönare att kolla på den här typen av film än med amerikansk ös metal genom hela filmen...
Wärdin (eller vad han hette, han med assaulten) sekvensen är det förövrigt stora plus poäng på iaf, gillar den som fan och man får sånt sjukt sug efter puder :argh:
Thomas Wärdell heter han, ja hans körning var det jag också fastnade mest för,klart annorlunda med körning i trång skog.
delar också hans filosofi att har man inte fastnat vet du inte vad maskinen går för
 

Mikael Berntsson

Snowmobile Test Crew
4 nov 2008
46
0
1
Solberg
Hej!

Vad kul att detta kommit upp på forumet!
Helgen var jätte kul och givande.

Planer framöver är:
Trondheim 14 November (Norges snöskoterns dag)
Luleå 21 november (Skoterriksdagen)
(ev Sundsvall om 2 veckor)
Dessa känns oxå intressant.. Vilhemina, Kiruna och någon ort bland våra södra fjällområden samt Åkersjön i samband med snöskoterns julafton.

Framåt jul kommer filmen gratis på nätet samt som Blueray HD disk (720p) till försäljning.
När dessa släpps kommer även ett menyval finnas med en version utan "dokumentär biten".. alltså någon typ av party version? HD skivan kommer även troligt innehålla 2 Stroke Cold Smoke 12.
Filmen är upplagd som en dokumentär och är tänkt passa i biografer samt som ett alternativ då de redan finns en stor mängd filmer med upplägget ren skoteråkning till musik.

Tyvärr smög det sig in ett dubbelt ljudspår i bakgrunden under ca 20 sekunder av filmen i Östersund och det var väldigt ledsamt. Det kom av att vi arbetat med surround ljud till HD skivan som ska släppas sedan. Det är redan åtgärdat och till er som såg filmen i Östersund erbjuder vi er mer än gjärna att kunna se den igen om någon ort framöver passar in på er samt produktionspris på kommande Blueray skivor (alltså helt utan påslag). Ring mig gärna på 070-2538182 om detta så hoppas jag att detta kan ses som plåster på detta?


Thomas Wärdell.
Det finns som i allt annat olika tallanger. Man kan hoppa högst o längst men man kan även vara enormt talangfull och duktig på att åka skoter.. och då menar jag att just åka skoter. Jag ser det som en enorm utmaning att få fram denna typ av åkning, trång skog med teknisk körning. Thomas Wärdell är en ENORMT duktig åkare och denna typ av åkning är något jag själv brinner starkt för och något jag tror är mer utbredd bland allmänheten. Det kommer absolut kommer mer av den varan i vinter.
 

hemi

Välkänd medlem
28 okt 2006
123
1
18
Östersund/Åkersjön
Ahhh det märktes knappt det där med ljudet... jag köper bluräjjen till fullpris så ni kan fortsätta göra bra filmer med skön musik.

Apropå Wärdell så har han mer talang på skotern än logistik... som han höll på å frakta pickisen runt stan hela natten:hahaha:
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Det här gillar jag med nätet, skapar helt nya kommunikationskanaler :)
Gillar att du tar dig tid att svara i tråden, kul att se att ni läser det som skrivs... Oerhört fint initiativ med BD skivan också, de dubbla ljudspåren vad ingen större katastrof men man reagerade ju på det. Dock när jag kollade flippade musen & mediapspelaren ur (pausade, sänkte ljudet fram o tillbaka), det förstörde ju tyvärr känslan men andra omgången flöt det ju på fint, antar att ni förövrigt kopplade ur musen eller? Som tekniker är nördigt men kul o veta :p

Ja angående Wärdell som han hette så kan jag flika in att filma den typen av körning faktiskt uppskattas, det många verkar minnas mest från Slednecks 12 t.ex är ju Burants sekvenser där han kör liknande som Wärdell... Så det är väldigt sjysst att kombinera hopp o mer cross inspirerad körning med sekvenser liknande Wärdell, för mig då iaf :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.132
959
113
Stora Blåsjön
Micke jag köper mer än gärna din film till fullpris. Det är det minsta jag kan göra. Har dock ingen bluray spelare men vafan :)

Sen den typ av körning som Thomas Wärdell kör i filmen är riktigt skön och jag förstår verkligen att det är riktigt svårt och mycket jobb att spela in sådana scener. Men resultatet är helt lysande!
Gillar denna typ av åkning då det är den typen jag själv helst ägnar mig åt, och man vill inget annat än att få klart skotern och snön ska vara metervis och bara ut och köra.
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Såg filmen i östersund och tyckte den var riktigt bra! och de bästa av allt var ju när Thomas Wärdell körde! tummen upp!
 
R

Robin

Helt klart att filmen måste visas uppe i Kiruna, allt för många tycks glömma bort vår nordligaste skoterstad i detta land, det är ju trots allt staden där det överlägset säljs mest maskiner under bla förra året så gissa om intresset garanterat är brinnande stort.
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
nån kan ju skicka ett pm om den kommer visas i sundsvall.
de ää ju inget man vill missa :D:D
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Blu-ray filmen blir fan min julklapp åt mig själv!
Grymt bra film! var på visningen där filmen pausade å höll på :)
Riktigt bra körning och väldigt skönt tempo i hela filmen, vart inte alls nå skoterkåt ;)
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Måste köpas, hoppas stålarna går till ännu en kanonrulle!
Trevlig tillställning ni hade fixat i Östersund, måste se till att man är med i nästa stad :)
 
6

600xrs

Helt klart att filmen måste visas uppe i Kiruna, allt för många tycks glömma bort vår nordligaste skoterstad i detta land, det är ju trots allt staden där det överlägset säljs mest maskiner under bla förra året så gissa om intresset garanterat är brinnande stort.
Kiruna får sålt många skotrar pga. bristande intresse hos andra skoterförsäljare i norr :) Vet av flera från Gällivare och även en liten bit söderut som köpt skoter hos TT bland annat just pga bristande intresse och service hos andra försäljare.