Nån av er som vet hur motorgången påverkas av skruvjusteringen på RAVE-portarna?
njae.. inte direkt men undrar inte om det var som så att om man öppnar dom mera så tappar du effekten på toppen/slutvarven.
men är inte säker på detta!!
Nån av er som vet hur motorgången påverkas av skruvjusteringen på RAVE-portarna?
Jo jag har plockat bort avgasportarna och rengjort dom.
Låter konstigt om de skulle va dom som spökar eftersom den går bättre då jag plockar bort dpm slangarna men å andra sidan man ska aldrig säga aldrig..........
Har nu hittat felet och de är min mpem box som inte skickar ngn signal till solanoiden som sitter i dpm:en.
Så nu bli de till att jaga en ny mpem och koda om den
Vad har du för variatorkitt?
Låter precis som det felet jag hade på min -01.
För löst spänd sekundär så skotern går astungt! Drar hinkvis med soppa och orkar knappt varva som folk. Såhär gick min:
http://www.youtube.com/watch?v=kodUN3Y0Bxo
Jag provade allt i bestyckningsväg, avgasportar, dpm förgasare ett 10tal gånger.
Allt berodde på sekundär variatorn och en sne trottelnål. Kolla din förspänning på sekundären. Jag har 11-12kg på min. När den gick kasst hade jag den på 9kg. Ett Cudeyracing kit med cr2 helix och Röd BRP fjäder.
Ang tjallet på lågvarv så styr till det med soppa skruvarna. Börja på 1 varv ut, testa, sen 1.25 varv etc. Så gjorde jag och det problemet är ur världen. Hade mina 2 varv ut och 15 i lågfart. Skruvade in till 1 varv ut och 15 i lågfart och nu är den kanon!
Exakt vad gör DMPen på en Rave?
Ah okej. Sitter det en sån på 01rnas Rave också?OM jag inte är ute å cyklar så ska den känna av atmosfärstrycket på något sätt..
ska vara något sånt hära :
att om du kör uppe på tex kebnekaise å sen kör du neråt så ska den känna av hur mkt luft å sånt dära jävulskap du ska ha och på så vis får du hela tiden rätt mängd blandning bensin å luft..så man slipper man bestycka om så fort du ska lite högre upp eller lite lägre än va du normalt kör på för höjd!!!
Ah okej. Sitter det en sån på 01rnas Rave också?
Tog min från havsnivå till 600m.ö.h och den verkar då gå bara fint. Borde man vanligtvis inte måsta bestycka om den då?
nja..det bero väl på!!!Japp, stämmer bra. Den satt där..
Tidigare ägare har kört han på 98, men nu tankade jag i 95. Tar motorn skada av det tro?
Okej, får nog bli att köra upp den här tanken med 95 sen 98 efter det då
Men de är ju en LYNX Nafas där har du problemet
Summiten går ju som en klocka