Vad jobbar ni med?

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Går i skolan nu men tar varenda litet småjobb jag får, allt i från att köra traktor till att jobba i resturang.
Kommer att börja i teknik men vet int riktigt vad ja vill jobba med, fast civilingengör verkar roligt...
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Pluggar beteendevetenskap på Wargentinskolan i Östersund!

Hade funderingarna på Översnö fordon i Järpen, men som vanligt så ställde det finansiella till det..
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Om man översätter det till svenska-vad är det?
Kan vara avancerat.

"termo nuklera värme processer" - Termo=värme så jag förstår inte varför han har med två ord som betyder samma sak i arbetstiteln. Fission är en nukleär process.

Sök på öregrund och kärnkraft så får du upp oskarshamns kärnkraftverk. Med andra ord arbetar han på kärnkraftverket.
 
Last edited:

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Rånar banker på sidan om.

Nämen man tjänar bra som fotograf om man vet vad man gör, kolla t.e.x vad bröllopsfotografering kostar nuförtiden. Sen har jag sparat genom åren också. :)

Hur tusan har du råd med både en ny skoter och en yamaha raptor och studera/forograf? :p
 

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Jag bockar och svetsar insug/turborör i aluminium till volvo o scania lastbilar. Rätt så roligt jobb men kan bli lite enformigt ibland.
 

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Går på gymnasiet, andra året på VVS. Är väl tänkt att bli rörkrökare och jobbar under loven på rörfirma och fjärrvärmeverk.
 

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Gymnasie, el-datorteknik med inriktning programmering.

Bara å fortsätta så har man en fin ingångslön att se fram emot! ;)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Konstruktör
Om det ska vara någon vits med att kommentera i den här tråden känns det som det bör innehålla mer information.

Jag skulle kunna skriva "montör" om mitt jobb utan att det skulle vara fel, men det skulle inte vara speciellt informativt.
 

rIdDoCk

Aktiv medlem
16 mar 2011
63
0
6
I dagsläget snickare, men jävligt sugen på att testa något inom oljebranschen :blink1:
rough neck eller ställningsbyggare offshore!

Tobbe... skrev:
Ställningsbyggare, jobbar i rotation i Norge sedan -05.
Får man fråga hur du kom in i branschen? Gick du någon mer utbildning innan du sökte jobb förutom GSK säkerhetskursen?

Sett endel annonser där företag kräver norskt "fagbrev" (yrkesbevis) för att få jobb som ställningsbyggare... Är det något du har skaffat dig?

Har själv endast ett svensk yrkesbevis som snickare, därför jag undrar :)