Från Vilhelmina till Luleå

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Tjena, ska ta en skoter på frakt från vilhelmina till luleå, vad kan det kosta? vet ni nått bra företag eller nån som kör förbi svängarna?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
är väl inte så långt att köra från luleå till vhm?
Tänkte så köper du inte grisen i säcken?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
hm:hmmmm: är det inte ca 40mil? varken min far eller bror skulle sätta sig i bilen till vilhelmina ;) har du nån aning om vad det kan kosta att frakta?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
hm:hmmmm: är det inte ca 40mil? varken min far eller bror skulle sätta sig i bilen till vilhelmina ;) har du nån aning om vad det kan kosta?
har för mig att det kan kosta 3-4 tusen kanske med bussgods? tycker att det är mer värt att fara och titta.. eller hitta en skoter som är närmare
personligen kan jag köra 40 mil för en skoter hur lätt som helst, körde 50 mil i sommras för en cross..

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
har för mig att det kan kosta 3-4 tusen kanske med bussgods? tycker att det är mer värt att fara och titta.. eller hitta en skoter som är närmare
personligen kan jag köra 40 mil för en skoter hur lätt som helst, körde 50 mil i sommras för en cross..
Okej, jo nog är det bättre att åka och titta men ingen is ju köra dit mig :argh: så har nog inte så mkt val eftersom ingen jag känner skulle sätta sig i bilen och köra dit ;)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Okej, jo nog är det bättre att åka och titta men ingen is ju köra dit mig :argh: så har nog inte så mkt val eftersom ingen jag känner skulle sätta sig i bilen och köra dit ;)
då var det värre.. bara att leta en skoter som är närmare då jag hade aldrig köpt en skoter osedd

B

Biosteel

Tjena, ska ta en skoter på frakt från vilhelmina till luleå, vad kan det kosta? vet ni nått bra företag eller nån som kör förbi svängarna?
bussgods funkade bra för mig.

är väl inte så långt att köra från luleå till vhm?
Tänkte så köper du inte grisen i säcken?

jag ska inte säga att det blir en bra affär han gör. men jag tog ner en skoter osett från jokkmokk till norra jämtland vilket får räknas över 50 mil och va bästa affären jag gjort:rock:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
hm, men den ser riktigt fin ut + så är det ett bra pris! men jo ändå lite riskabelt att köpa en osedd..
Min SKS 800 var i nyskick på ytan, såg ut som ny under huven men satan det var mycket rackel med den så att en skoter ser "fin" ut är absolut ingen garanti

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Många tjänar ju pengar på att köpa en skoter som är smutsig och allmänt sliten och sedan tvätta upp den och laga tex dynöverdraget och sen sälja den för kanske 5-10tusen mer
jo det stämmer, men tror ändå inte den är så sunkig?

Senast redigerad av en moderator:

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
så jäkla billig va den ju inte.....sen om den är bra eellr inte vet man ju inte ens om man åker och tittar på skotern om man inte är expert....80mil med släpvagn kostar ju lite det med...så känner du att du vill ha skotern så köp den, sen bara be nåt fraktbolag frakta den.

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Borde finnas fler runt 30 närmre, med några tusen i frakt så är den int så billig längre.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Ja var upp till Björksele norr om lycksele igår över dan. Blev 147mil i bilen.
I sommras var ja till NTC i Arvidsjaur också å då blev det 160Mil i bilen.
Är det nått man verkligen vill ha så är det bara att åka
Då får Betala nån 3500:- för hjälpen.
Hade jag vetat detta tidigare så hade ja kunnat kört svängen runt där.

bacc

Välkänd medlem
8 mar 2009
266
0
16
Ja var upp till Björksele norr om lycksele igår över dan. Blev 147mil i bilen.
I sommras var ja till NTC i Arvidsjaur också å då blev det 160Mil i bilen.
Är det nått man verkligen vill ha så är det bara att åka
Då får Betala nån 3500:- för hjälpen.
Hade jag vetat detta tidigare så hade ja kunnat kört svängen runt där.
Jag är i Björksele nu. Får man fråga vad du hade för dig här? :)