bästa mattan?

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Min logik säger mig att om man vänder den åt det håll som många oem mattor har som rotationshåll ger det bäst bromseffekt, iaf på många av de mattor jag kikat på...
Varför många då vänder är för att åt andra hållet vinklas ju kammarna så att tuggar mer snö istället... Rent praktiskt tycker ju jag egentligen att de borde göra ganska liten skillnad men uppenbarligen gör det ju det på många mattor...

Men på den där M7an skulle det ju vara intressant att veta hur den va innan vändningen? Verkar ju helt sjukt att det kan göra sån skillnad i sprutet bakåt, framförallt om man har stänka, men jag har iofs inte kikat på den mattan ser ut heller...

OnT iaf så är Challenger, framförallt Challenger Extreme en grym matta om det är lössnö man åker...

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats

Nja.. 30-40m kanske var att ta i men... :hello:
Snöröken är ju en sak men kolla in is/snöbitarna över röken. Det är dom som gör ont när dom träffar...

Finns en film på det också men får inte till någon länk tyvärr, datorn och jag kommer inte överens riktigt. Men ni som har Facebook kan gå in och kolla på filmsnutten nere på vänstersidan [M7 Roostertail]
http://www.facebook.com/group.php?gid=5003474943
Nej, nu då jag sett bilden tror jag fan inte 30-40m var att ta i ;) Nästan så det är läge för en stänka i metall där :afraid: Jobbigt att åka pulka bakom också..!

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
var har dem bra billiga mattor till min skoter?

har kapat kammarna blev då bättre .. men är ju som tråkigt med en 32mm matta i djup snö så vart fan hittar man en matta?

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Hur stor bytta vill du ha? Ska du lägga ner mattan i den eller?=)

Hur gick mattan av? För mkt effekt? Stubbe? Järnrör?

finns väl bara 38 . 40. 57 mm matta till dem? den är gammal mattan. var en reva så lekte ja på ängen hemma å så gick den av halva mattan,,,

ja en 60l bytta blir fint sen gör ja kondomer av dem:biggrin1: haha

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå

Nja.. 30-40m kanske var att ta i men... :hello:
Snöröken är ju en sak men kolla in is/snöbitarna över röken. Det är dom som gör ont när dom träffar...

Finns en film på det också men får inte till någon länk tyvärr, datorn och jag kommer inte överens riktigt. Men ni som har Facebook kan gå in och kolla på filmsnutten nere på vänstersidan [M7 Roostertail]
http://www.facebook.com/group.php?gid=5003474943
Måste gå tungt det där, drar lite xtra soppa kanske.

fressa

Medlem
9 jan 2010
8
0
1
Jag vände iaf mattan på min m5-05 och det blev skilnad, dock blev topparna på mattan slitna. Men skilnad blev det

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Bengansmotor har mattor till M-serien både 40 och 57mm kammar till 358 mattan, tidigare kostade dom 7400/8700:- bara att slanta upp och köra vidare :becky:

eller så förlänger du skenorna och köper 388 matta, finns lite fler av dom på marknaden...kan bli lite tött med 80hk kanske?

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Bengansmotor har mattor till M-serien både 40 och 57mm kammar till 358 mattan, tidigare kostade dom 7400/8700:- bara att slanta upp och köra vidare :becky:

eller så förlänger du skenorna och köper 388 matta, finns lite fler av dom på marknaden...kan bli lite tött med 80hk kanske?

nå polaren bytte på sin crossfire så tog den mattan för 4000kr har gått 10mil.. så nu kan man race igen=)