Min logik säger mig att om man vänder den åt det håll som många oem mattor har som rotationshåll ger det bäst bromseffekt, iaf på många av de mattor jag kikat på...
Varför många då vänder är för att åt andra hållet vinklas ju kammarna så att tuggar mer snö istället... Rent praktiskt tycker ju jag egentligen att de borde göra ganska liten skillnad men uppenbarligen gör det ju det på många mattor...
Men på den där M7an skulle det ju vara intressant att veta hur den va innan vändningen? Verkar ju helt sjukt att det kan göra sån skillnad i sprutet bakåt, framförallt om man har stänka, men jag har iofs inte kikat på den mattan ser ut heller...
OnT iaf så är Challenger, framförallt Challenger Extreme en grym matta om det är lössnö man åker...
Varför många då vänder är för att åt andra hållet vinklas ju kammarna så att tuggar mer snö istället... Rent praktiskt tycker ju jag egentligen att de borde göra ganska liten skillnad men uppenbarligen gör det ju det på många mattor...
Men på den där M7an skulle det ju vara intressant att veta hur den va innan vändningen? Verkar ju helt sjukt att det kan göra sån skillnad i sprutet bakåt, framförallt om man har stänka, men jag har iofs inte kikat på den mattan ser ut heller...
OnT iaf så är Challenger, framförallt Challenger Extreme en grym matta om det är lössnö man åker...