val till tjejen.

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Hejsan.
Funderar på att köpa en skoter till tjejen.
Valen är mellan ski doo 550 och 600 sdi.
Även då Lynx re 550 och enduro 600 sdi
Kör själv yamaha så kan inget om dessa skotrar och årsmodeller, så gärna lite hjälp på travet och års modell och va man ska betala för dom och vad ni anser är bäst.

Hon är ca 172 och väger ca 70 med alla kläder på.
hon kör både led och utanför och vill helst ha en lätt maskin att leka med.
styrhöjare/matta byter man, det behövs inte nämnas

E

ejwbegysv

Summit 550f är riktigt trevlig men personligen så skulle jag nog vilja ha en 600 eller 500ss iaf..

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Summit 550f är riktigt trevlig men personligen så skulle jag nog vilja ha en 600 eller 500ss iaf..
Jo har tänkt på 550 summiten också, men är inte den lite slö för den mattan?
och hur går den efter leden då? kan väl inte vara nå bra dämpare i den modellen?

vilken 600? är bara att alla som äger en 500ss tror att dom är värda multum.

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Jag hade en polaris 550 sport touring innan som jag var grymt nöjd med. Otroligt lättkörd och helt problemfri. Väldigt prisvärd även om det inte är nåt extra vad gäller matta o dämperi. Beror ju på vad man vill lägga för pengar såklart.
550 xtrim verkar ju väldigt vettig också.

E

ejwbegysv

Jo har tänkt på 550 summiten också, men är inte den lite slö för den mattan?
och hur går den efter leden då? kan väl inte vara nå bra dämpare i den modellen?

vilken 600? är bara att alla som äger en 500ss tror att dom är värda multum.
Är mycket lättare om du ger oss en hum om hur mycket pengar det får kosta.. Är pengar inget problem skulle jag satsa på en Skidoo Renegade x Backcountry 600 e-tec

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Är mycket lättare om du ger oss en hum om hur mycket pengar det får kosta.. Är pengar inget problem skulle jag satsa på en Skidoo Renegade x Backcountry 600 e-tec
Det är sant.
Helst 30k men man får väl sträcka sig till 50.
Jag anser inte att en 550/600 från 04-06 är värd så mycket mer

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
var ju inte världens snyggaste skoter för att vara så pass ny, nå väger den nå, ca 250 kilo. med henne på så har du ju ändå 320 kilo:)
Nä det var kanske inte världens hetaste skoter jag vet men den var grymt lättkörd och rolig. Den väger 187kg ;) torr då.

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Nä det var kanske inte världens hetaste skoter jag vet men den var grymt lättkörd och rolig. Den väger 187kg ;) torr då.
hatar att alla skidoo skriver sin vikt i torr. och sen ska man jämföra med yamaha som skriver sin vikt i tjänste vikt, tex min srv väger 230 KG. låter ju jättetungt i jämförelse då med 187;D

grejjen är att det är till tjejen och hon är lite känslig över utseendet.

har visat henne supersport 550 men hon gilla inte utseendet. shiften är för dyr tyvärr.
f7 verkar vara fin skoter, men den går nog alldeles för hårt för henne.
xtrim går dom skotrarna bra?

B

Biosteel

hatar att alla skidoo skriver sin vikt i torr. och sen ska man jämföra med yamaha som skriver sin vikt i tjänste vikt, tex min srv väger 230 KG. låter ju jättetungt i jämförelse då med 187;D

grejjen är att det är till tjejen och hon är lite känslig över utseendet.

har visat henne supersport 550 men hon gilla inte utseendet. shiften är för dyr tyvärr.
f7 verkar vara fin skoter, men den går nog alldeles för hårt för henne.
xtrim går dom skotrarna bra?

jag har lärt mig en sak. skotern går lika hårt som man gasar.:ciao:

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
jag har lärt mig en sak. skotern går lika hårt som man gasar.:ciao:
mjo, men med tanke på att det blir hennes andra år och den hon körde med förra var en mountain som toppa 130 och hon gillar att gasa och sånt... inte bra då med en skoter som drar iväg lätt åt 170 eller något...

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
En rave 550 =) både snygg och riktigt snäll på gasen, toppar ca. 110 efter bra led, så är ju inte så farlig, sen är den inte helt värdelös i snön heller, men de beror ju iofs mest på föraren =)
vilken kurs ligger dom i då?
det var ingen hög hastighet det:) min srv går ju iaf 140:p

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
vad får man ge för en sådan då?
går dom bra i snön och led? vad kostar den ca att försäkra?

mvh rickard?

Kolla annonsidorna så får du ju ett litet hum om hur mycket ungefär, och att säga hur mycket försäkring kostar är nästan omöjligt då det har stor betydelse hur gammal man är, vart och hur man bor och vad man har för mer försäkringar osv.