val till tjejen.

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Jo men tycker inte att en skoter från 04-06 ska ligga på 50-70 000.
Ni som äger dom borde ju kunna säga ett värde på en 600sdi.
även om dom har några nackdelar.
en del verkar ha gått 4-600 mil och redan börjat bytta kolvar, och ny renoverad motor 40 mil osv.
verkar som att lynx är mycke billigare, är väl samma delar fast bättre boogie?

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
jo. tycker själv dom är snygga. dom drar ju lite bränsle och luktar inge heller, lättstartad osv. dock gillar hon inte modellen, Men grejjen är att dom är för dyra. dom ligger 50+ och budgeten är ju 40-45 MAX

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
försök hitta en crossfire 5
frugan kör en sån och är jättenöjd, hon hade för övrigt en phazer mtx före och det var ett kort och olyckligt förhållande. Phazer mtx är en riktig skitskoter, svårkörd, bänglig, dålig i snö, dålig efter led, rackel med elbacken, ingen räckvidd pga liten tank och 2.2 l/milen.
crossfiren är bättre på ALLT
man borde kunna hitta en nästan ny för mellan 40-50 tusen

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
försök hitta en crossfire 5
frugan kör en sån och är jättenöjd, hon hade för övrigt en phazer mtx före och det var ett kort och olyckligt förhållande. Phazer mtx är en riktig skitskoter, svårkörd, bänglig, dålig i snö, dålig efter led, rackel med elbacken, ingen räckvidd pga liten tank och 2.2 l/milen.
crossfiren är bättre på ALLT
man borde kunna hitta en nästan ny för mellan 40-50 tusen
Jättefin skoter, men alla låg ju över 50.
i västerbotten låg dom över 60 till och med.
annars så.

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Syrran kör en -06 rev 550 och hon är skitnöjd med den går bra både på led och vid sidan av. Kanske lite tam matta org(32) men med en rejälare matta så är dom nog kanon. Inte spec dyr heller tror jag?

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Är kanske en som köper min nu i helgen.
Då får man se vad plånboken säger.
Någon mer som har info om rev 550 och 600?
är lynxen bättre?
F serien vet jag inget om, det är ju artcic, håller dom maskinerna?
Synd att yamaha är så dyra annars hade jag skaffat en sån.
Sx-r känns lite tråkig att köpa tyvärr

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
Dags för mig att lägga mig i också...

Har själv haft en rev 500 SS (dvs 600cc) och en rev 550. Både jättefina och roliga skotrar. Beror på hur pass mycket krut hon behöver. Det är ju rätt stor effektskillnad :stupid: Personligen tycker jag att den vätskekylda är överlägsen, men det är en kostnadsfråga också. 550:in är en jättefin och kul skoter för bra pengar, men då får man ge avkall på de sista... Inte gärna den maskinen du brassar ut från driver med, eller tok kör i pudret med då den upplevs aningen trött.

Har för övrigt en mor som kör en 07:as Phazer, den har också fungerat bra. En rolig maskin, tycker inte den är värd all kritik som den fått på denna tråden.

Vad lutar det mot att det blir eller är köpet redan gjort?

/Lips

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Mest lutar det väl åt mxz rev 600. mest H.O motorn ute nu, men den ska väl inte vara så dålig, 05-06.
fläkten känns som sagt för svag. säkert jätterolig skotern men genom att det bara är 50 hk är det lite väl tunt.

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
Mest lutar det väl åt mxz rev 600. mest H.O motorn ute nu, men den ska väl inte vara så dålig, 05-06.
fläkten känns som sagt för svag. säkert jätterolig skotern men genom att det bara är 50 hk är det lite väl tunt.
Det tycker jag låter riktigt klokt, den lär hon älska ska du se :rolleyes:

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
har hittat en mxz x 550 06a, har dom några kända fel?
det är 38 ripsaw matta på den och original dämpare, vad ungefär ska man bjuda på en sådan?
toppar dom där verkligen bara 100? så himla slö kan dom väl inte vara?

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
har hittat en mxz x 550 06a, har dom några kända fel?
det är 38 ripsaw matta på den och original dämpare, vad ungefär ska man bjuda på en sådan?
toppar dom där verkligen bara 100? så himla slö kan dom väl inte vara?

dom toppar 110 i snitt, iaf min rave 550, sen är det rätt förhållande och riktigt hård och fin led, så 120, men sällan så fort =)

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
dom toppar 110 i snitt, iaf min rave 550, sen är det rätt förhållande och riktigt hård och fin led, så 120, men sällan så fort =)
Ajdå lät ju inte så roligt...
Får man fråga om annonser från blocket på detta forum eller blir man bannad då?

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det sägs att man i möjligaste mån ska undvika att länka till blocket, då annonserna där kommer och går... Om ett par dar kanske skotern på länken är såld, annonsen borttagen, och diskussionen i tråden ang annonsen blir för nya läsare i stort sett obegriplig...

Men du blir nog inte bannad, så länge du inte har blocketannonser som huvudsyssla på forumet...

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
jag köpte själv en m5a till gumman och hon är riktigt nöjd med den.
lite värre än en fläkt 550 men lite snällare än en 500ss.
plus att dom är lite längre med 38mm matta gör ju att hon tar sig fram bra i pudersnön oxå.
bra bränsle ekonomi tror hon låg på 1.7l milen med den på en 45liter tank så de är godkänt.