Det borde den göra, t ex om avgastempsensorn inte fungerar som den ska osv men med begagnat så vet man ju inte vad tidigare ägare gjort och inte gjort om det inte är mamma som haft den.okej ska kolla kontakterna men borde inte motorlampan blinka om den inte får kontakt med någon utav givarna ?
Du kan inte bara mäta på volten du måste ha en batteri mätare som även kollar om alla kretsar i batteriet är helthan aldrig köpa någon kompmätare men kollad insuget och bägge gummina såg bra ut inga sprickor osv. Bytte till nya stift och fick den att tända men den dog likasnabbt å höll på så några gånger. glömde även att tillägga att den dog så här just nån timme innan det hände den här gången men det som var då var att olje lampan började att lysa och sen efter 2 min ungefär så var det bara att dra igång den och den gick som vanligt och oljelampan slocknade, tills den dog igen nån timme senare. Fyllde givetvis på en liter till med olja sen för att vara på säkra sidan.
ringde även min lokala lynx åf och frågade vad dom trodde och dom sa mest troligt batteriet men mätte upp det till 12,9v så det är nog okej. Frågade även vad dom ville ha för en felundersökning och han sa nånting om 1000-2000 kr, lät som lite väl dyrt.
Mvh Tobbe
Bränsletrycksregulatorn är nog boven och trycket ska vara 58PSI.kollade bränslepumpen idag och den låter men suger ingen soppa måste ju vara den som är trasig då ?
Den sitter i pumpen, man måste plocka upp pumpen för att kunna se/byta den, därför bör man kontrollera trycket.