Åkersjöntråden skoteråkning snöinfo mm

Engbergarn

Välkänd medlem
18 maj 2008
134
0
6
Östersund
Jaså, det lät inte illa. Kommer det mer snö och trevligt folk då kanske man bör kravla sig dit till helgen med :becky: Ett himla åkande :push:

/Malin Wiik

Klart ni ska åka denna helgen med! :biggrin1:
Vi är ett gäng på 7-8 pers som drar upp på fredag :cheesy:
isåfall håll utkik efter ett gäng med 2st F7or i, en svart och en orange!:)

4

426H

Klart ni ska åka denna helgen med! :biggrin1:
Vi är ett gäng på 7-8 pers som drar upp på fredag :cheesy:
isåfall håll utkik efter ett gäng med 2st F7or i, en svart och en orange!:)
7-8 pers på två F7or! Lär inte bli några problem att upptäcka er!:lol:

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
Såg att vädret inför helgen inte såg så lovande ut, positivt att det ska vara kallt iaf. Jag vet inte hur jag ska göra, ska man orka ge sig iväg igen. Det känns som om andra hemmet är bilen...:blink1:

På hotellet har det blivit bättre och bättre, ibland ordnas det liveband osv men det brukar mer vara inriktat på storhelger. Det roliga numera är att det rullar skoterfilmer och skoterbilder på storbilds TV, uppskattas av mig och många andra :becky:

Vill man veta boende priser osv så rekomenderar jag att man kikar på Fjällgårdens hemsida. Deras Paviljong som ligger ca 300 meter nedanför hotellet har både jättebra och billigt boende :eyebrows:

Mvh/Malin "Lips" Wiik

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
Far dit på lördag.. bor 3 mil skotervägen från åkersjön.tyvärr har dock inte landösjön frysit så det blir till å lasta leksakerna på släp å åka 7mil tyvärr..

hemi

Välkänd medlem
28 okt 2006
123
1
18
Östersund/Åkersjön
Vi åker upp, men de blir nog inte så mycke styggkörning då ungar är med, men uppe på ansätten såg det ut att vara lite lekbart.

DVD + ungar= playtime for parents:biggrin1:

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
jag tänkte åka upp imorgon, men efter att ha pratat med några på campingen så säger dom att det är mkt stubb och sten, och att vi ska överväga om de är värt att åka dit och slå sönder något!

IQ-WIIK

Aktiv medlem
4 nov 2009
78
1
6
Njurunda
www.rwracing.se
jag tänkte åka upp imorgon, men efter att ha pratat med några på campingen så säger dom att det är mkt stubb och sten, och att vi ska överväga om de är värt att åka dit och slå sönder något!
Förmodar att du inte hörde det från nån riktig skoterförare? För nere vid byn är det lite snö men det går att ta sig upp på fjället utan problem, men även fast det är lite snö så är det väldigt sparsamt med stenar och stubb. Jag låg på ganska hårt när jag skulle ner från fjället och studsade och for åt alla möjliga håll och kanter på leden utan att träffa nånting sårbart. Visst risken finns ju men men den är väldigt liten och klart värd att ta. Det är mest upp mot Önrun som det är stenar. Uppe på fjället är det hur cool-lugnt som helst. Dessutom har det kommit mer snö sen förra helgen också..... så åk upp :)