Åkersjöntråden skoteråkning snöinfo mm

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Jag och några kompisar åker upp imorgon och stannar över helgen! Så ser ni några frysna stackare som kört fast så stanna och hjälp till å gräv =)

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Det värkar bli dåligt med vit nederbörd hoppas det kommer en reäl dunns tills helgen 22-24/1 tänkte på träffen.

StefanCFH

Medlem
6 jan 2010
22
0
1
Gävle
Till alla skoteråkare som åker vid åkersjön - häggsjövik - toskströmmen

På måndag (11/1-10) kommer jag och mina kollegor att börja riva ner gammal högspänningsledning. Vi börjar i åkersjön och går mot häggsjövik för att sedan ta oss till rötviken och sedan toskströmmen.

Vi försöker att hålla oss ifrån skoterlederna men ibland är det tyvärr helt omöjligt så får be om lite tålamod från er :) ibland måste vi korsa/åka längs med lederna med våra maskiner och har därför sönder lederna litegrann, men vi försöker alltid att laga efter oss så gott det går.

Vi ser alltid till att spola in all lina så fort det går, så att den inte skall vara ivägen för någon, kan ju orsaka livsfara oxå!

Men ser ni oss eller ledningen som rivs så kan ni ju tänka på det och köra lite lugnt och hålla lite utkik i det området vi är.

tack för förhand

/Stefan - arbetsledare

E

ejwbegysv

Vi i test teamet är i Åkersjön hela nästa vecka... samt så klart Fre-Sön på snowmobileträffen!

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
Var i åkersjön i helgen och tänke åka puder men vad upptäcker man skit lite snö stenhårt överallt , undrar bara vart den där metern med puder snö på fjället var som många pratat om bla dom på hotellet ja det var i alla fall en meter brett med snö.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.216
1.052
113
Stora Blåsjön
Var i åkersjön i helgen och tänke åka puder men vad upptäcker man skit lite snö stenhårt överallt , undrar bara vart den där metern med puder snö på fjället var som många pratat om bla dom på hotellet ja det var i alla fall en meter brett med snö.
När vi var upp förra helgen så var det iallfall 50cm lössnö och bra botten. Dock på lederna var det stenhårt... men vi körde bara någon km på led sen vek vi av ut i snön. Antar att snön har packats ihop och en del blåst ner i dalgångarna.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.216
1.052
113
Stora Blåsjön
va själv upp på lördagen och vart missnöjd med föret där fan stenhårt näst överallt.
Alltså hårt som sten eller är det bara kompakt och bra fäste? Har inte fått isrivarna än så är det stenhårt är det ingen ide att jag åker upp till helgen :(
Fattar inte hur det kunnat bli så hårt har väll inte vart några plus grader där inte?

Trippel_Power1

Semi PRO sledder
21 okt 2009
53
1
0
Alltså hårt som sten eller är det bara kompakt och bra fäste? Har inte fått isrivarna än så är det stenhårt är det ingen ide att jag åker upp till helgen :(
Fattar inte hur det kunnat bli så hårt har väll inte vart några plus grader där inte?

Jag tycker inte att det är hårt, det är lite kompakt men inte hårt.

Det har inte varit plus.